Sadelväska/väskor till shettis?

Alexandra_W

Trådstartare
Finns det överhuvudtaget små sadelväskor (till shettis) som man kan fästa i en 'vanlig' (ej western) sadel?

Eller kan jag sluta leta redan nu?

Sv: Sadelväska/väskor till shettis?

Hur små ska de va då?

Små på alla ledder eller bara ngn?

Lilltjejen i stallet har "Sadelväska KI" från B*rjes till sin lilla ponny som är strax över 1m hög och de fungerar utmärkt :)
Dock har vi modifierat fästena lite..

Annars finns ju "korv" modellerna som man kan fästa både framför och bakom sadeln som jag gillar allra bäst :)
De passar utmärkt till små ponnysarna

Senast ändrad:

Tja, det är inte jättekinkigt. Tänkte överraska lilla 'medryttaren' med en julklapp. Och hon har tittat på Lucky Luke hon, och vill leka western, och ha sadelväskor.

Så, de behöver egentligen inte vara varken så himla bra eller 'flashiga' (och helst inte kosta skjortan), men de jag har hittat, t ex på Hööks, de är ju så himla stora att hela ponnyn försvinner under dem liksom.

Samtidigt så 'ska' det vara just väskor som hänger på vardera sidan, sån liten 'korv' eller bara en liten drickahållare gillas tydligen icke, då är de inte 'riktiga'.

Bättre om ungen velat leka indian (ponnyn är ju skäck med..), då hade jag kunnat köpa påskfjädrar *s* Men nej, cowboy ska det vara - och de har packväskor de ;)

Om den inte måste vara i läder är det ju enkelt att sy.
Bara att plocka fram symaskinen och börja skapa! :)

Men gud, där sa du något :idea: Det kanske skulle kunna funka perfekt om man tar bort 'runt bogen' delen!

Ja men det är viktigt med detaljer att det är sadelväskor på båda sidor när man är liten :)

Vad vill du ha för mått och tyg då? Så kan jag sy en av enklare variant om du inte kan sy en själv ;)

Till westernsadlar finns små väskor att hänga över hornet,dom borde passa till en shettis..Tror det heter hornväskor o finns på tex Hööks.

Liknande trådar

Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
246
Senast: WildHorse
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 745
Senast: Edla
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka