Sadelväskor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MaLu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 828
M

MaLu

Kan man ha det till en vanlig sadel som inte har ringar "där bak"? Går det att fästa dem i de främre ringarna med ett snöre eller nått?

malu - som gärna vill ta med sig packning på de längre ridturerna i sommar.

Du kan fästa dem med snöra via sadelgjorden.
Problemet kan vara att sadelväskorna ofta behöver en fästanordning högst upp, annars glider de bak och skaver.

mvh

Jag har också funderat på detta. Om man måste ha fästanordning högst upp kanske man kan sy fast en ögla på ett schabrak (el vojlock) och fästa där! Dvs om man ska använda väskorna mycket och/eller har ett schabrak "över" att sy i! :idea:

Snöre via sadelgjorden? Hur menar du då? Det brukar väl vara öglor för att fästa i ganska högt upp på väskorna för att passa sadlar som har ringar bak på bossorna, jag tänkte att man skulle kunna dra ett snöre från de öglorna till ringarna fram på sadeln...

malu

Det låter ju smart... Det kanske man ska testa. Om det nu sitter fast tillräckligt. Det måste väl vara hyfsat stadigt också.

malu

Det finns även sadelväskor som sitter framför sadeln. Men de är mycket mindre.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: warg
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka