Sadla med Western sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cizzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 6 240
C

Cizzi

Någon som kan förklara hur man spänner fast en western sadel? Har klurat lite nu ikväll men kan inte komma på hur det ska vara för att det ska kännas säkert. Sadeln har två gjordar, sen är det två långa "rep" på varje sida om sadeln som har hål i sig som passar för gjorden, antar att man på något sätt ska använda sig av detta och dom två öglor som finns på vardera sida om sadel....men HUR??

Sv: Sadla med Western sadel?

Den långa läderremmen med håkl drar man i block-och-talja varianten, genom gjord och ringen där läderremmen sitetr fast ett par ggr och sedan är det bara att hitta ett lämpligt hål. Bakgjorden ska sitta ganska löst (en knytnäve ca) om du nu vill ha den på, den gör ingen nytta om du inte ska kasta lasso (hindrar sadeln från att lyfta i bakkant när det tar stopp i andra änden på repet).

Sv: Sadla med Western sadel?

ta bort bakgjorden. De allra flesta hästar som inte är vana vid den bockar vid första sadlingen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 283
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka