Sadlar för breda hästar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Britta68
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 5 924
Sv: Sadlar för breda hästar?

jag har en isabell werth, men kommer nog gå över till bomlöst nu.

En Prestige i vidaste bommen skulle kunne passa. Dom är svängda i bommen. Kostar från 10' och uppåt.

Varför byter du till bomlöst och vad har du tyckt om Isabellen? Vill gärna höra hur folk resonerar för att lära mig mera!

Jag älskar isabellen! underbar sadel. Kommer säkert behålla den också. Har bara hört så mkt positivt om bomlöst, plus att jag har flera hästar, så det kan va skönt o ha en sadel som kan vara lite anpassningsbar. Min breddar sig mkt på bredden, och jag vet inte om isabellen kommer räcka till hur länge som helst. Inte på sommar-beteshalvåret iaf, men möjligen under vinterhalvåret. (har extra vid järn i nu redan och hästen e bara 4 år)

Tack alla snälla människor för era tips, har fått en del att fundera på. Måste försöka ta reda på om det finns nån som måttsyr sadlar här i det här landet jag bor.
Blev också intresserad av Star Trekk Close Contact sadeln som diskuterades i en annan tråd, skall bli spännande att höra erfarenheter om den!
/ Britta

Jag kan vid behov(använder pall i vanliga fall) sitta upp från marken i min Karl (säljs av Kaupre) :)

Liknande trådar

Utrustning Okej hörni, jag behöver hjälp av er som har riktigt breda hästar. Min nyförskaffade "coblet" är ca 120 grader vid bakom skulderbladen... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 826
Senast: Oknytt
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 955
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 574
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver en ny sadelgjord. Hon har lättare sadeltvång och en husse som är väldigt svag i armarna. Jag söker därför...
Svar
13
· Visningar
3 609
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m