Sadlar från Reactor Panel och Native Pony m.fl.

Lovisaleonora

Trådstartare
Har någon hört talas om eller provat sadlar från Dean Woodward (sadelprovare med sadlar som Reactor Panel och Native Pony m.fl.)?

Ser intressant ut med MÅNGA olika modeller, och tydligen kommer han till Sverige i vår (om jag förstått saken rätt).

Men finns det någon som hört talas om eller provat någon av sadlarna?

Hemsida: www.saddleexchange.com

Sv: Sadlar från Reactor Panel och Native Pony m.fl.

Intressant ,har aldrig sett dessa tidigare.

Nix, inte jag heller. Men tydligen kommer nissen till Skåne (inte långt från oss) och då tänkte jag GIVETVIS kolla om det är någon som vet något :D

Jag har haft kontakt med dom om deras sadlar. De var tydligen här för något år sen och försökte hitta en ÅF för deras sadlar, men ingen nappade. (fick reda på detta av Mikes fru) Jag var själv inne på att prova en, men då de är så dyra och det inte finns möjlighet att lämna tillbaka när de skickar från England till Sverige så gjorde jag inte det.

Vet du när han kommer till Sverige? Vart?
Ska han hålla i kurser om sadlarna eller är det utprovning som gäller? Kostnad?

Jag kan gärna maila dig det utskick jag tagit del av, PM´a mig en mailadress.

Jag var närvarande när en bekant provade American Flex dressyrsadel (som har ett liknande panelsystem). Hästen var en lippizaner och försäljaren berättade då att denna hästras inte var så lämpad för denna typ av sadel då bogbladens rörelse hindrades av panelerna. Panelerna var mer lämpade för t ex quarter, som har ett annat rörelsemönster.

Varför kan de inte göra en sadel med lika korta paneler som på en vanlig engelsk sadel? Panelerna kan väl vara bredare istället, om man vill ha stor tryckfördelande yta?

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: iNHALE
·
Utrustning Det är väl ingen hemlighet att jag "lågintensivt" letar efter en dressyrsadel till H.H. Jag har en tanke om att först titta ut en dito... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 605
Senast: Magnum
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 225
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V