Sadlar med Cair (Bates)

Sv: Sadlar med Cair (Bates)

Tack för åsikterna.. Jo jag ska försöka pruta får vi se. Det skiljer ju inte alls mkt till en ny sadel som du skriver, så ska jag ha just en sådan kan jag ju lika gärna köpa ny nästan..

Men men.. *host host* var har du din Prestige utannonserad ? :D

Hittade den inte bland alla annonser först, men nu gjorde jag det i af. Har pm:at dig nu med :)

Jag tycker också att priset på maestron är alldeles för högt, om den hade varit två år och helt utan defekter hade det varit ok, men om den har någon defekt så är det för högt, om du handlar i en vanlig affär slår dom ofta av ca 10% så fort det är något skönhetsfel på produkten.

Måste bara säga att jag rider själv i caprillin som är helt underbar i min mening, medans till exempel isabellen provsatt jag bara på bocken och kände redan där att detta är inte ens lönt att prova vidare, den var jätte bred kändes inte alls som det fanns en möjlighet att komma ner i sadeln medans i caprillin sitter man verkligen i sadeln och kommer väldigt nära hästen.

Och Meastron vet jag som sagt inget om men på bilden ser den ut att vara ett mellanting mellan caprillin och isabellen, men att den inte har cair är en stor nackdel tycker jag, min rygg vet jag tycker väldigt bra om det blir mycket mindre stötigt att sitta och hästarnas verkar också tycka bättre om det.

Mvh
Camilla

Tack för ditt svar! :bow:

Ang. Cairen så stod det i annonsen att den är med Cair Panel system, vad är detta då? Är det inte samma som Isabellen och Caprillin har?

Tycker också priset var att ta i, som sagt.. ska försöka pruta får vi se vad hon säger. Verkade inte vara så många som hört av sig om den heller, så det kanske är möjligt att man får ner priset något i alla fall..

Var någon som ringde för ett par dagar sedan och hon sålde sin Bates Isabelle (lädervarianten alltså) för 10 500:- inkl. alla tillbehör.
Tyvärr var den lite liten i storlek för mig samt att den fanns lite långt
bort och Helst vill jag komma undan lite mer och kunna få ett något bättre pris..

Caprillin skulle jag vilja prova, men jag har hitills inte sett någon Caprilli med Cair utannonserad ännu ? Inte i min stl. i alla fall, annars är det jag som inte haft ögonen tillräckligt bra med mig...

Men vad är det då som skiljer Caprillin, Isabellen med Maestron med Cairen då? :confused:

Vad är Cair Panel system då ?
Maestron har tydligen detta ?

/Emma som blir bara mer o mer förvirrad... :D :confused:

Tack för länken! :bow:

Det måste den nästan vara då? När jag känner på den så är sadelputorna Väldigt mjuka i jämförelse på de tradionella ullstoppade sadlarna så jag misstänker att det är Cair i den ändå ?

Hur mycket är den värd i så fall? En Bates Maestro med Cair luftsadelputor 2 år ? Är 7500:- för mycket ändå ?

Den ullstoppade Maestron ligger tydligen på 9100:- ny.

eftersom sadeln är 2 år försvinner det 2 år från luftpanels garantin som ligger på 5 år. Dvs. 3 år "kvar"

Jag tycker priset är rimligt men det är alltid värt att försöka pruta :D

Okej. Jag ska försöka få tag i människan som äger sadel så får vi se vad hon säger. Ska ta reda på hur det är med garantier osv. så man verkligen får reda på hur gammal den är osv.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Freazer
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 105
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka