Sadlar som är RAKARE än Knights?

Sv: Sadlar som är RAKARE än Knights?

Vart säljs de sadlarna? Aldrig hört talas om dom..

Googlade lite snabbt på bilder av de sadlarna, ser ju jättesköna ut! Men hittar inte vart de säljs..

Senast ändrad:

Tillverkaren finns i England. Tror det finns ÅF i Norge. Men hööks har sålt dem en period så rätt som det är dyker det upp beg. exemplar i Sverige.

Typiskt. Har du själv en sådan sadel eller? Har du någon bild kanske? :)

Vi har en Kent&Master kvar på jobbet, fast en dressyr så det hjälps väl inte så mycket :p

Knights är ett budget märke och deras modeller skiljer sig en hel del . Jag skulle säga att det finns typ 100 andra sadlar som är rakare ;) så förstår du problematiken i din fråga .

kl letar också sadlar så smått och vill veta vilka sadlar som är rakare än Jackson Santa Cruzceline
utan att vara så mycket dyrare:-/.

Beror väl på vad man kallar budgetmärke. Knights som inte finns längre låg i prisklass 10-20 000:-. Den dyraste säljs idag även som Anky och Pessoa.
Riktigt raka sadlar är Trainers professional om man vill ha hopp. Kan rekommenderas, man får mycket sadel för pengarna.

Här är min Knights Camelot som provades ut till hästen, men som var för rak (vilket 99% av alla sadlar är för min :cool: ) Men enligt mig är inte denna sadeln iafl särskilt rak. Så då är ju frågan hur rak din behöver vara??

20100517384.jpg

Ja, rakare än den. Köpte den på ren chansning. Min ser dock inte lika svängd ut. Morris & nolan rak, minst.

Ja, jag funderar på Crown.. Men vet inte så mycket om de olika modellerna. Är alla hoppmodellerna raka, vet du det?

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
106
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 154
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka