säkerhetsväst?

B

**BORTTAGEN**

Nu ska jag köpa en ny säkerhetsväst för jag tycker så illa om den gamla att jag aldrig använder den om jag inte absolut måste.
Jag har funderat på att skaffa en Zippa men skulle gärna höra vad ni har för västar och vad ni tycker om dem.
 
Jag köpte en Zippa till min dotter i julas och hon bara äääällllskar den.
smile.png
Mjuk och följsam och sval.
Hon har en med lösa axelskydd.
 
Senast ändrad av en moderator:
Oj vilken respons
wink.png
har ni inga åsikter om säkerhetsvästar
unsure.png

Tack för ditt svar Snuffsan, det blir nog en likadan som din dotter har tror jag. Provade en i går och var imponerad över hur mjuk och följsam den var jämfört med min gamla. Vet dock inte om jag kommer att tävla banhoppning i den för jag känner mig jätte konstig med den utanpå kavajen. Ganska fånigt men så är det, förhoppnigsvis blir jag klokare.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har precis köpt en ny väst ..en zippa o den e aldeles underbar att rida i....
 
Jag köpre en snygg Horsewearjacka till dottern i stället för ny kavaj (den gamla var urväxt). Jackan är ledig och bra att ha över västen då hon tävlar (hoppning).
Man får ju ha jacka upp till nationell i banhoppning numera.
 
Jag tänkte oxå köpa en Zippa men det verkar som om människorna på FT-sektionen har tagit sommarlov... *trist* Tack Snuffsan!
 
Det blev en Zippa med lösa axelskydd tillslut. Mkt bekväm men vist blir man fortfarande varm i den. Jag kommer nog helt klart ha den mer än den gamla västen som jag kände mig som en sköldpadda i.
 
Zippa plus heter den när det är fasta axelskydd. Bara Zippa med lösa axelskydd. Annars är det samma väst.

Jag köpte en med lösa axelskydd eftersom min dotter är så liten (9 år) och måste lägga axelknäppningen lite omlott. Det kan hon spänna ner efterhand som hon växer och därför var det bättre med lösa axelskydd till henne.
 
hejhej! Va finns det för klasser på Zippa oh hur dyra är dom) Nu har jag en fin, 1 år gammal väst men när den försvinner så kanske jag ger mig ut på jakt efter en Zippa... vart hittar man dom? Upp till vilken storlek finns dom?
roflmao.png

Kjam
 
Senast ändrad av en moderator:
hej vart kan man köpa såna där zippa västar..?? hur mycket kostar dom..?? finns dom på internet så man kan titta..?? vart kan man köpa en såndär jacka.. vad kostar dom..?? tacksam för svar..
bounce.gif
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
541
Senast: super
·
Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
4 687
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp