Säkerhetsväst

Centaur

Trådstartare
Efter att unghästen i dag har slängt mig i backen igen (gjorde ont den här gången!!) så har jag beslutat att köpa säkerhetsväst. :smirk:

Vilka kan ni rekommendera? Finns det märken som är mindre bra? :confused:
 
jag har föregående modell fr börjes, hållt i över fem år, har använt den sådär sju ggr i veckan säkert (rider väldigt mkt) :)
 
Jag har en från Börjes för tillfället men eftersom jag ändrat mig i kroppen sedan jag köpte den, för sisådär 7 år sedan så tänkte jag försöka spara ihop till den lila säkerhetsvästen från Hööks som jag provade i julas. Mjuk och följsam till skillnad från det stela åbäke som jag har nu.

Jag rekommenderar att du provar västen och inte skickar efter eftersom det är viktigt att de sitter skönt och inte är fel storlek. Tänk på att du helst bara ska ha en T-shirt under och resten av kläderna UTANPÅ västen, annars kommer västen att skydda kläderna och inte dig.
 
Jag har en från Källquist som kostade ca 1200:-.

Den är svart med reflexer och har blixtlås fram.

Jag tycker att den sitter bra, den känns inte i vägen någonstans förutom när man ska dra armen bakåt, men det gjorde alla västar jag provade ;) Den är lätt, och dessutom varm vilket är ett stort plus den här årstiden :D
 
Jag har en Jack Elis (tror jag, Jack... iaf) och den är underbar att rida i. :love: Har inte en susning om pris eftersom den är ett "arv " från min lilla syster som slutade rida kort efter att västen inhandlats. :D

//Alice
 
jag har en jack ellis som är underbar :love: fick den när jag var 12 år (nu är jag 18) och den sitter likabra fortfarande. itne så skön i början med efter några svettiga ridpass sitter den underbart :) :love:
 
vi har på jobb smidiga som jockeys har du kan ringa 040949808 christian
 
jag har en jack ellis som jag fick när jag var 11 och nu är jag 18. Den var lite stor i början, men nu sitter den perfekt och jag tänker inte byta den förrän den går sönder! :D :love:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: JennyLz
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 372
Senast: tuaphua
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
650
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp