Säkerhetsvästar!

J

justride

Hej!
Jag startade en ny tråd om detta men den verkar ha försvunnit så jag startar en ny för och se om detta går bättre!

Det är så att jag letar efter en ny ridväst. Jag har provat racesafe, men passformen funkar inte riktigt på mig. Också Outlyne Airowear, med dragkedja och sådana "drag-åt-band". Meeen... den är så lång i ryggen att det känns obekvämt. Sedan har jag tittat på Säkerhetsvästen Apollon CRW, hööks egna, och jag undrar vad ni tycker om den? För i ett test som gjordes 2008 blev Hööks väst inte godkänd, dock inte denna, men det gör mig lite osäker om denna "funkar"? Säg både ris & ros ;)

Så till en annan väst som även den fanns med i detta test, Bäst i Test blev den också! Top Equestrian Wear, Mark Todd modellen. Säkerhetvästen;) Jag har letat ÖVERALLT efter den men hittar den INGENSTANS! Är det NÅGON som vet vart den kan finnas? Eller har den utgått helt? Behöver snabbt svar! :confused:

Här är länken till testet så ni får se hur den ser ut osv...: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11448635.ab


Ge gärna tips på andra säkerhetsvästar som är godkända inom Beta Nivå 3 och är CE - märkta osv...
 
Sv: Säkerhetsvästar!

Hej

Har en outlyne som är kort i ryggen dom finns ju att få i massa olika utföranden, tex kort i ryggen - lång fram eller tvärt om prata med butiken som säljer dom kan säkert hjälpa dig hitta rätt i djungeln
 
Sv: Säkerhetsvästar!

Det där testet i artikeln stämmer inte, är missvisande så det användes en barnväst från Airowear istället för vuxen väst.
Ta hjälp av personal och pröva en outline i rätt storlek så känns den nog inte lång i ryggen.
 
Sv: Säkerhetsvästar!

Tack allihoppa! Jag köpte en Outlyne Airowear, och kunde korta upp den soppas att den täcker revbenen men är lagom kort i ryggen ändå :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
487
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: JennyLz
·
Utrustning Letar ny säkerhetsväst till dottern snart 11 år. Idag har hon en från ullared som inte känns rejäl. Nu letar vi efter en säker och...
Svar
11
· Visningar
2 235
Utrustning Jag är på jakt efter en ny säkerhetsväst och eftersom jag bara rider en gång i veckan för mitt välbefinnandes skull, så är mitt enda...
Svar
19
· Visningar
2 229
Senast: Pineapple
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp