Sälja på Tradera, hur gör ni med betalning/frakt

Cattis_E

Trådstartare
Ni som säljer på Tradera:
Hur skickar ni varan. Mot något slags förskott, eller tar ni betalt i förhand och skickar sårbart? Funderar på vad jag ska skriva om det i annonserna, och hur andra brukar göra 😇.

Har inte sålt där på tio år tror jag.
 
Ni som säljer på Tradera:
Hur skickar ni varan. Mot något slags förskott, eller tar ni betalt i förhand och skickar sårbart? Funderar på vad jag ska skriva om det i annonserna, och hur andra brukar göra 😇.

Har inte sålt där på tio år tror jag.
Tar betalt och skickar spårbart. Jag tror att du rätt snabbt och enkelt ser hur du ska göra när du börjar lägga upp en annons :) !
 
Ni som säljer på Tradera:
Hur skickar ni varan. Mot något slags förskott, eller tar ni betalt i förhand och skickar sårbart? Funderar på vad jag ska skriva om det i annonserna, och hur andra brukar göra 😇.

Har inte sålt där på tio år tror jag.
Väljer av de fraktalternativ som finns när man skapar annonsen. Oftast spårbar frakt från postnord, alltid betalning i förskott.
 
När du skapar annons så står det vilka alternativ man har. Det är jättebra steg-för-steg när man annonserar. Det kan i princip inte bli fel.

När man betalar en köpt auktion så lägger tradera automatiskt ihop summan för auktionen och summan du angett som fraktpris, så frakten kommer vara förskottsbetald innan du skickar vara . (Om du inte väljer andra fraktalternativ förstås)
 
@Hedblomster @Magnum Tack! Aha de har visst moderniserat sig lite sen jag sålde sist...
Kanske borde kollat deras info först med andra ord.

Så det står alltså redan i annonsen vilket man erbjuder?
Ja, du anger vilken frakt du erbjuder när du skapar annonsen. Du får en massa alternativ där du kan välja mest lämplig. Sen när saken är såld så väljer köparen och du kan fixa frakt i appen, supersmidigt!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är en nybörjare på tradera. Eller jag har hittat tillbaka dit efter flera år och nu är det mycket nytt så jag blir osäker. Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Rubynight
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 095
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp