Sängkläder, kuddar o.fl.

Med grava sömnproblem sover jag dåligt oavsett men det finns många anledningar till att jag inte sover borta om jag inte måste och då är det på sjukhus. Ska jag få någon sömn alls måste allt vara rätt.
 
Jag kan sova ungefär hur som helst. Det som kan ställa till problem är om det är för varmt. Annars är det lugnt.
Ljud och ljus bekymrar mig inte. Kan sova på flygplatser, i bilen, i soffor osv.

Hemma har jag en ganska stabil kudde under huvudet och sen två fluffiga kuddar på var sida om mig. Bara påslakan. På vintern har jag en filt uppepå och den filten kan jag under natten plocka bort. Har på vintern gärna ner mot 13-15 grader i sovrummet.
Sover helst med min katt och med min platta :D
 
När jag bott i Indien (bomullsmadrass och -kudde på plywoodskiva) kunde jag bokstavligen sova överallt och utan krav på hårdhet/form/höjd på madrass och kuddar, fast jag som yngre var hemskt petig (en mycket platt kudde för magsovande enbart).

Nu har jag min kropp särskilda behov så det måste vara rätt temperatur (täcke), höjd och mängd kuddar (tre under bröstrygg, nacke och huvud, en under knäna och en på var sida) och mycket mjukare säng än jag tidigare föredragit. Hade någon visat 15-åriga manda foto på min nuvarande säng hade hon definitivt inte köpt att det var hon som skulle komma att vilja sova så.:)

Det var också i Indien jag för första gången sov utan täcke över rumpan. På somrarna sover jag gärna under påslakan bara, men lade alltid ett hörn täcke över rumpan vilket gjorde att jag kände mig trygg och skyddad mot eventuella knivhugg i sömnen. :angel: När det var 42 grader i sovrummet blev det plötsligt viktigare att vara så sval som möjligt än textila skydd mot hjärnspöken.
 
Kuddar är viktiga för mig, två ska det vara. Absolut inte fluffiga och mjuka, inte hårda. Lagom. Hatar att sjunka ner i dem, hatar om de är så hårda att nacken värker...

Materialet ska vara svalt, örngott, lakan och påslakan och hårt. Täcket ska vara lagom. Sover alltid med täcke, även på sommaren, är det varmt har jag kroppen utanför och en trekant av täcket över rumpan....
 
Ungefär som @LadyCovergirl så svalt som möjligt inget täcke (fick se för några år sedan att det såldes nått som hette svalt SOMMARTÄCKE jag testade det den kallaste vinternatt men inte ens då gick det). Filt (på vintern) som ligger löst så man kan sparka bort det efter en stund. Kudde en hög som jag har ligger upp mot väggen så man kommer upp lite.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp