Bukefalos 28 år!

Sätta upp gradiner/draperi?

Bansan

Trådstartare
Jag vill skilja av sovalkoven i min etta och tänkte göra det med ett gardindraperi.

Tidigare har jag haft en tjock ståltråd med metallfäste på platta i vardera änden som jag hängde upp draperiet på när jag hade det i hallen i min förra lya. Dum som jag var så lät jag det dock tråden med fästen sitta kvar där... och nu kan jag inte för mitt liv hitta samma mickapär igen.

Någon som vet vad jag menar och vet vart jag kan få tag i sådan upphängning igen?
Alltså, en tjock ståltråd som sitter fast i ett metallfäste i vardera änden och fästet sitter i sin tur fast i små "plattor" som skruvats i väggen.

Eller andra tips på enkel och snygg upphängning?
 
Sv: Sätta upp gradiner/draperi?

Har du kollat på IKEA? För jag har för mig att jag ahr sett sådana mickapärer där. Hopas att du hittar. För vanlig gardinvajer blir för tunnt va?
 
Sv: Sätta upp gradiner/draperi?

Det finns annars skenor att köpa som man fäster i taket. Skenan ligger alltså då mot taket och draperiet går att fästa ändå upp, sas. Tycker det är snyggast om man skall ha någon sorts form av draperi :)
 
Sv: Sätta upp gradiner/draperi?

annars kan man ju sätta upp en skärm om man vill..

men två krokar och en lina emellan är alltså vad du söker?
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett glasfibersläp (Kylinge Orion -94). Häromveckan upptäckte jag att ett fäste för metallstången som sitter upptill bak i släpet...
Svar
5
· Visningar
1 251
Senast: Jaxonmaxon
·
Körning varning - nu kommer det frågor som antagligen är så puckade att jag borde skämmas och börja med guldfiskar, men prestige har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp