Såg någon Oprah igår??

kaffekart

Trådstartare
(lite om hundar handlade det om)
Det handlade om människor som skulle försöka bli rika på sina uppfinningar, och det var en dam som hade med sig en liten svart grej som fungerade såhär, jag citerar exakt vad hon sa:

"Ja, detta är en sak som man har nytta av när man lämnar hunden hemma på dagen 10-14 TIMMAR (!!!)

Man spelar in en sak, tex: Dixie, I Love You, och så kan man ställa in den så att det spelas upp för hunden tex en gång i halvtimmen, och då är hunden inte så ensam på dagarna (!!!)

När min hund ligger hemma HELA DAGEN PÅ SOFFAN o VÄNTAR på mig så spelar jag in dessa meddelanden på den här grejen......bla bla bla...."

Alltså! Har amerikanarna ingen känsla för djur ALLS?? Jag blev skitarg när jag hörde henne! Man lämnar inte en hund 14 TIMMAR när man jobbar.
vilket (så kallat) LIV för den stackaren! varför har man hund då över huvud taget??

Blä för de personer som tror att de kan ha hund bara för statusens skull!- vilket de ofta har i USA :mad:
 
dessutom så sa hon att endel personer spelar in meddelanden på sin telesvarare till hunden, medan det väntar där hemma, o det är ju oxå helt sjukt! :mad:
 
Man drar sig inte heller för att klä upp hundarna i löjliga utstyrelser och stoppa ner småhundar i handväskor. Det börjar sprida sig till vår huvudstad nu...usch..
Kan de inte köpa en till Barbie istället...
 
Har vänner som varit i USA, jag brukar alltid fråga om invånarna är så korkade som de ger sken av och ...nä det brukar de inte vara däremot riktigt överviktiga utom i Florida :smirk:.
 
Det tycker jag är hemskt. Att dekorera en liten hund med alla de konstigheter och sedan stoppa ned den i en liten behändig handväska när man går på stan & glassar. Vad är det för liv för vovven.
 
Jag såg Oprah igår och reagerade också på det. Idag var det ju också om en "tant" som blivit rik (tjänade uppåt 50 miljoner om året, tror jag det var?) genom att låta hennes hund (en boxer) göra modelljobb.

Hunden blev fotograferad i alla möjliga utstyrslar (glasögon, kepsar, tröjor etc) och inte vet jag vad den hunden tycker om det, men det låter ju inte direkt som något hundliv?
 
njae... fast kanske hellre modell än vara ensam hemma 14 timmar... eller? då är man ju åtminstone med hunden... :crazy:
 
10-14 timmar!! :eek:
Stackars djur!! :cry:
Jag hoppas att det inte är många som gör så, helst ingen. :crazy:
Vad ska man säga? Min ena hund skulle antagligen bli tokig om jag lämnde honom ensam 10 timmar med en dosa som spelar upp ett meddelande varje halvtimme, han tycker inte om elektroniska ljud.
Känns rent allmänt som att det blir värre för hunden att höra mattes/husses röst utan att kunna "komma åt" denne?
 
mmm, och sen spelade ju kvinnan upp hur det lät, o jag tor inte att hunden ens uppfattar att det är matte själv som talar...
 
Nu går jag ifrån grundinlägget lite men på tal om amerikanare och deras hundar! :eek: :eek: :eek:
Såg en film om just amerikanare och deras olikheter osv. Där hade de till och med bordell för hundar.Hanhundsägare gick till denna bordell och där kunde då hunden själv välja en tik, (dessa stod bundna vid en vägg) och där hanen stannade så gjordes den utvalda tiken i ordning :confused: av ägarinnan av bordellen.Hon satte en kudde undertill och sedan "hängdes" tiken över hennes ben så att tiken inte kunde hoppa undan och vips så rastade hanen av sig på tiken. :cry:Det framkom inte om tikarna löpte dock! Bara att se en sådan sjuk sak fick mig att spy på amerikanares syn på djur! :mad:
 
Ibland tycker jag faktiskt att det skjuts för lite och på fel ställen här i världen. :devil:


//MDusty
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 116
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 286
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 315
Senast: MML
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp