säga varsågod

tipsy

Trådstartare
om man säger varsågod när hunden när hunden får äta, kan man då använda det ordet vid andra tillfällen oxå? tex när man ska gå ut genom dörren/över gatan etc eller bör man använda ett annat ord för det?

Sv: säga varsågod

Vi har använt ordet varsågod precis som du beskriver, både när det gäller mat, gå ut, gå över gatan, ta en leksak osv.
Jag tränar hunden att varsågod inte betyder MAT utan "nu får du", alltså som en följd av ordet vänta.:)

Sv: säga varsågod

Som föregående skribent så använder jag "Varsågod" som ett rent tillstånds-kommando. Dvs överallt där hunden "frågar om lov" kan kommandot användas!

Vid utfodring, i/ur bilen, på lydnadsplanen, vid möten med hundar/personer vi känner, som frihetskommando vid rastning osv.

/Swat

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 027
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 550
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 489
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka