Saker ni använt eller ätit utomlands som ni saknar i Sverige

Jag lade på en på en beställning för att få fraktfritt :-) Det blev förstås dyrare än att betala frakten, men den är ju jättebra verkligen. Det enda är att den är aningens stor för mina händer, men inte värre än att det funkar.

De finns i tva eller tre storlekar. Du behover kanske en till. ;)
 
Brittisk cheddarost!!!

Lemsip, som någon redan nämnt. Också brittiskt.

Dramamine åksjukepiller från USA.....

Riktig fish and chips från en äkta fish´n´chip shop i England.... Inte för att jag längre äter fisk men OM! Sitta nere vid hamnen men fish and chips i pappersstrut och en massa malt vinegar på...

Branston pickle! (England).

Jag vill också beställa tomatfröer från USA men kan inte eftersom den säljaren inte har exportlicens.... Har inte riktigt med tråden att göra men ändå.... VILL HA de där ljuvliga tomaterna, svarta stora glänsande.....
 
Åh, det där påminde mig om något annat jag saknar mycket här i UK: Smaksatt mineralvatten som inte innehåller en massa sötningsmedel och skräp! Alltså typ Loka, Ramlösa. Allt "flavoured water" jag testat här är alldeles för sötsliskigt och extremt äckligt för mig som inte fixar smaken av sötningsmedel. Nu har det som tur är dykt upp ett märke som är okej (Ugly Drinks), men jag saknar fortfarande Sveriges breda utbud. För att inte tala om Loka Crush... :love:

Jamen sedär! Jag börjar packa med en gång :D
Det mineralvattnet låter något som jag skulle vilja testa istället, jag tycker att Loka, Ramlösa är för bläh :angel::rofl: vi får byta med varandra :D
 
Kom på en sak till: Nyponmarmelad! Ica hade en ett tag som var nypon och aprikos, den var god men försvann snabbt ur sortimentet. Tur jag har vänner som kan ta med nyponmarmelad till mig ibland. Är så fruktansvärt gott.
Låter intressant! Det hade jag velat testa :d
 
Krydderboller och pålægschokolade hade jag velat se i Sverige. Vet att det tidigare gick att hitta på netto men nu vetegudarna. Brukar försöka få med ett litet lager när man åker till Danmark eller när folk därifrån kommer hit.
 
Och så en riktigt god dansk ost såklart. Ingen gamle ole eller nåt sånt läskigt som kryper iväg när man öppnar kylskåpet. I familjen kallar vi de jag gillar för barnost då de är lite mildare men betydligt mer smakrika än de flesta svenska man hittar på frukostborden.
 
Varit hemma från jobbet i Norge några månader. Inte mycket dom har som inte vi har, men riktigt goda o fina fiskekaker finns inte här. Det får jag steka själv i så fall. Och rejält med olika sorters färsk fisk att välja på och ofta inte lika dyr som här.
 
Caféerna i Pristina hade "hemkörning" vilket jag verkligen kan sakna. Dvs innan ett möte på jobbet börjar så ringer man ner till caféet. Tio minuter senare dyker det upp en servitör i möteslokalen med en bricka kaffe. Då skulle jag slippa den odrickbara vätskan som kommer ur myndighetens kaffemaskiner. Tänk att istället få en rykande varm nybryggd machiato istället...

Några ställen hade tom ett eget café för att säkra tillgången på bra kaffe. Men möjligheten att få kaffet utburet från närmaste café var ovärderlig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp