mag
Trådstartare
jag var med om nått riktigt otäckt igår. När jag skulle kliva upp på min häst halkar jag med benet som jag stampar ifrån med, det var snöigt och jag vet att mina ridstövlar är hala, men trots försiktighet hände det som inte får hända... jag halkar under henne och min andra fot sitter kvar i stigbygeln. Givetvis blir hon förskräckt och rusar iväg efter cirka 20 meter så glider ridstöveln av mig och jag kan resa mig upp utan några större skador, förutom en fot som kändes lite konstig. Hästen får jag tag i så smånigom, men hon var ju halvt hysterisk. Jag rider alltså med australienska säkerhetsstigbyglar men inte sjutton funkade dem när jag hade behövt det. Vad har ni för stigbyglar ? Jag litar inte på mina efter detta och vill ha er erfarenhet av andra sorter, vad ska jag köpa ?
Kan tillägga att allt gick väl, varken häst eller jag skadade oss, mer än att jag är mörbultat och har några saftiga blåmärken, men det kunnde gått riktigt illa.
Kan tillägga att allt gick väl, varken häst eller jag skadade oss, mer än att jag är mörbultat och har några saftiga blåmärken, men det kunnde gått riktigt illa.