Säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ShettisIna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 677
S

ShettisIna

Jag har själv ridit i många år men aldrig använt säkerhetsväst. Funderar på att köpa när jag kommer igång med ridning lite mer igen.

Men nu har vår lilla dotter (hon är 8 år) börjat rida våra shettisar. (Den lilla svartvita som är på min bild). Och då tänkte jag köpa en väst till henne.
Någon som har några tips på bra märke och vad man ska tänka på vid köp?

Sv: Säkerhetsväst

Viktigast är att den passar och är bekväm, känner du dig osäker så brukar de i butiken kunna hur den ska sitta. Jag har en racesafe som jag älskar! Sen hur små storlekar de finns i vet jag inte (och inte hur liten din dotter är heller)

Det beror ju även på hur mycket pengar man vill lägga. Eftersom det är ett barn det handlar om så lär hon ju växa hur västen och då kanske man inte vill lägga hur mycket som helst. :) Men mitt tips är nog att gå till en välsorterad butik och klämma och känna!

Lycka till, och jättebra att du ser till att din dotter börjar använda väst redan nu, då kommer hon förhoppningsvis fortsätta med det sen med :)

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
270
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
360
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka