Sv: säkerhetsväst
Jag hade väst när jag var yngre, då en gång så satt den så hårt runt bröstet och midjan så när jag ramlade av så fick jag andnöd och svimmade, vaknade upp på sjukhuset. hade jag inte haft den eller hade spännt den lösare så hade jag förmodligen fått tillbaka andan innan jag svimmade, har astma på köpet. Visst det var väl mitt eget fel men sen dess har jag haft ett horn i sidan till säkerhetsvästar. Sen tycker jag att det e så himla obehagligt...
Har aldrig testat en klass-3 väst som har samma utförande, är lika smidig och lätt som en jockeyväst klass-1. Det finns säkert, har inte letat. Men hittar jag en som sitter och känns likadant som den jockeyvästen klass-1 som jag nämnde innan så väljer jag ju den som e klass-3.
Pengar?! Hm. Inte så man kan torka sig i röven med dem precis

. Men är det något man måste trivas med så är det utrustningen man har när man rider, tycker det e jätteviktigt. Och det e ju ändå han som betalar.
Har faktiskt också testat

Fast jag hängde på sidan på min häst som sprang förbi ett träd så snävt så jag dundrade in med huvet rakt in i trädet (utan hjälm :smirk: ) Och sen ner i backen med korsryggen i en sten.

Mitt eget fel det också antar jag...