säkerhetsväst

Sv: säkerhetsväst

hobbe skrev:
i fälttävlan måste du ha en klass 3 väst, klass 1 västen är bara godkänd för galopp. Kolla hos www.feednrace.se

" Skyddsvästen skall enligt TR vara minst "Beta Blå". Sådana västar finns förmodligen inte längre i handeln eftersom det är en gammal klassificering utan det som nu gäller är klass 1-3 som alla har högre standard än Beta Blå."

saxat från svrfs egen frågesida

Förresten är det någon som vet nått om den här?

Bild-14.jpg

Phoenix Performance hiter den... Finns på http://www.ryttare-hast.se

Fortsätter trakassera dig.. :angel: Haha 40 mil, ojdå.. Men åk till täby istället då om det är närmare, lär finnas där med, eventuellt i på göteborgs galoppbana med.. Angående den andra västen har jag ingen erfarenhet men kan ju säga att den ser ut att vara uppbyggd på precis samma sätt som racesafe västarna..

Jag bor i Lena Phs stad så det e lika långt till täby :D. Och 25 mil t göteborg. Men att jag åker till Jägersro eller Åby e faktiskt inte omöjligt för jag tävlar en kompis ponny i monté, så det kanske blir nån gång i sommar. Bara jag kommer ihåg vad den heter så :D.

Har göteborg en galoppbana.. var ligger den? :confused:

aha, ja dom har en galoppbana i gbg har funnits några år nu. Vet faktiskt inte var den ligger.. :crazy: Men då så är det ju inte omöjligt att du hamnar på jägers nångång.. ;)

Ber om ursäkt:o jag missförstod dom på Feed n race dom rekomenderar alltid högsta klass (3) på västen för fälttävlan, ponnygalopp och vanlig ridning, att jockey har en klass 1 väst beror förmodligen på att dom väger ut med dom på och då räknas varje gram för dom är ju några hekto lättare

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 476
Senast: JennyLz
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka