Säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TonicWater
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 533
T

TonicWater

Nu är det dags för mig att köpa en säkerhetsväst efter att en hemsk olycka inträffade under min lektion för några dagar sen.

Förut hade jag en Reiver beta nivå 3 (som säljs av kefly) men den tyckte jag var så grymt obekväm att jag inte använde den mer än ca 1 år.

Det jag är ute efter är en väst som är skön och samtidigt skyddar bra.
De märken jag främst har funderat på är phoenix preformence eventer och RS 2000.

Är det mycket som skiljer de båda västarna åt? (Förutom priset) och finns det någon annan bekväm säkerhetsväst?

Sv: Säkerhetsväst

jag har en säkerhetsväst som är grymt skön att rida i, men jag kommer inte ihåg vad det är för märke, men jag kan kolla upp de. Jag tror att den gick på 1000:- eller nåt sånt... inte helt säker..

Jag skulle bli jätteglad om du kollade upp det! ;)

Zippa säkerhetsvästen som Kefly säljer är super tycker jag, använder den iofs bara vid hoppning och ridning på mina vänners hästar (som jag inte litar på till 100% där av säkerhetsvästen :p ) men tycker att den sitter väldigt bra och inte är lika klumpig som många andra säkerhetsvästar på marknaden kan upplevas vara.

Zippa tyckte jag var ganska ok när jag provade, men jag jag kände mig endå lite som om jag var instängd i en flyttlåda :angel:
Men tack för tipset! Ska nog åka och prova en zippa igen och se vad jag tycker då.

Så lite så, alla har sina favoriter att ge som tips men det behöver ju inte vara att alla tips passar trots det. God jakt lycka ;)

Typ som om man var inpackad i en flyttlåda :angel: Men de är endå en av de bättre som jag har provat.

Finns det någon som vet något om RS2000? Någon som kanske har en sådan och kan visa bild?

Kolla på www.feednrace.se dom har bild på Racesafe Rs 2000 västar. Skillnaden mellan phoenix eventer & Rs 2000 är väl den att det är bara Rs2000 västen som är godkänd beta klass 3. Rätta mig om jag har fel någon.

TonicWater skrev:
Typ som om man var inpackad i en flyttlåda :angel: Men de är endå en av de bättre som jag har provat.

Typ varma på sommaren, stela och kalla på vintern, otympliga...det enda positiva är väl att de är ena jävlar på stötdämpning när man dråsar i backen...:cool:

jag har en säkerhetsväst som jag tycker är alldeles superbra; CRW Säkerhetsväst vuxen, från Hööks. Den kostade ungefär 1 300 kr. Visst, det blir ganska varmt på sommaren, men passformen är alldeles ypperlig. Det känns inte att man har den på sig, jag älskar den verkligen.

hobbe skrev:
Kolla på www.feednrace.se dom har bild på Racesafe Rs 2000 västar. Skillnaden mellan phoenix eventer & Rs 2000 är väl den att det är bara Rs2000 västen som är godkänd beta klass 3. Rätta mig om jag har fel någon.

Det stämmer och så priset förstås.
Nu är i alla fall en RS2000 beställd så nu får jag hoppas att den är bra. :angel:

Måste bara fråga om en sån med massa små bitar är lika säker som en sån vanlig stelopereradväst. Jag har en sån nu och har länge gått och tittat på en phoenix eventer. Men tycker inte de ser lika säkra ut, däremot är de väldigt dyra...
Denna som du beställde är ju inte alls lika dyr och dessutom säkrare än phoenix? Låter väldigt bra :)

Jag har en Zippa Plus som jag tycker är helt ljuvlig. Jag måttbeställde min så den passar perfekt. Var lite stel i början innan den format sig ordenligt till kroppen, men nu är den super!

Liknande trådar

Trav Hallå där :D Här trillar jag in lite sporadiskt. Jag går på Travskola och där har vi ju självklart de mest obekväma västar man kan köra...
Svar
2
· Visningar
3 439
Senast: esther
·
C
Utrustning Ja ska köpa ny säkerhetsväst och har varit helt inne på en phoenix tippary Eventer. Har testat en sådan och den va ju väldigt tunn och...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: Iddefixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka