Phoenix elle Racesafe??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chippen88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 009
C

Chippen88

Ja ska köpa ny säkerhetsväst och har varit helt inne på en phoenix tippary Eventer. Har testat en sådan och den va ju väldigt tunn och lätt märktes knappt att man hade den på sig. Men sedan upptäckte jag att den inte var godkänd enlit BETA level 3 och då tyckte ja det kändes onödigt att betala så mkt för en väst som inte har högsta säkerhet...

Har istället kollat runt lite och hittat racesafe RS 2000 som oxå verkar vara en bekväm väst.. Dessutom är den godkänd och billigare. Är det nån som har erfarenhet av de båda västarna, fördelar, nackdelar? Hur stor skillnad är det i tjockleken? vill gärna kunna ha den under kavajen när ja tävlar...

Sv: Phoenix elle Racesafe??

Åhh exakt vad jag också vill veta.
Nåt av fälttävlansfreaken borde väl ha koll.
Som det är nu rider jag bara med väst i terrängen, men skulle jag hitta en bekvämare sort så skulle jag gärna rida med den mer.

Hörde nån som sa att de västar du nämner är så bekväma att man liksom har dem som ett plagg. De sitter på i stallet även när man mockar och donar, de är liksom inte i vägen.
Till skillnad från min Rodney P*w*ll som bara är bökig.

Är det verkligen ingen som har någon åsikt om dessa västar?? Står verkligen i valet och kvalet om vilken jag ska välja... vil ju ha en säker men tunn väst...

Ønsker meg en Racesafe-vest. Har fått prøve å ri med en, og den er kjempebehagelig!

Ingen som vet hur dom är om man jämför tjockleken. Alltså vilken som är tunnast och hur mycket det skiljer?

När jag tittade på dem för ett par år sedan skillde det ingen i tjocklek mellan dem. De är överhuvudtaget ganska lika.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka