E
EleonoreJ
Jag är nyfiken på att få svar från dig som har erfarenhet av ridskolor på något sätt. Frågan är: Finns det något du saknar inom den klassiska ridskolans verksamhet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nyfiken på att få svar från dig som har erfarenhet av ridskolor på något sätt. Frågan är: Finns det något du saknar inom den klassiska ridskolans verksamhet?
ja tycker att rida ut är absolut jätteviktigt del när man går på ridskola,då får man verkligen se hur hästen reagerar i en annan miljö o hur dom funkar på "riktigt".visst kanske man lär sej mycke inne i en manege men ute i d fria då lär man sej ju verkligen hur hästen reagerar i olika situationer o hur den "igentligen" är......
*kl*
Jag kan uppleva teorin som tråkig på de skolor jag haft kontakt med. Missuppfatta mig rätt nu. Jag vill uppleva aha-känslor, det ger mig något. Jag vill förstå detta med hästeri _mer_ o den erfarenhet jag har av teroi på skolor...är inte alls så.
Sedan kan jag sakna att man måste vänta in hästen. Det är alltid så stressat...på med ditten o datten o vips så börjer hästen på nacken.
En idé vore kanske att ha teorilektioner med diskussion kring ämnet och låta elever reflektera och komma fram till egna slutsatser. Det finns ju sällan en person som sitter på den enda sanningen när det gäller våra levande varelser hästarna. Allas kunskaper räknas och är värdefulla för att utvecklas till bra hästmänniskor. Sedan är det alltid roligt att diskutera och föra fram sina åsikter, och sist men inte minst är det nyttigt att lyssna på andras erfarenheter oavsett kunskapsnivå.