Sälja sadel till holland?

Sv: Sälja sadel till holland?

Yes:) Den county sadeln som vi diskuterade i mitt tråd angående den skulle passa eller ej, kommer du ihåg det? ;) Det var en privat person. Fördelen jag har är att jag talar ju holländska och jag har vänner och släkt därnere. Så skulle jag inte våga köpa via nätet då frågar jag en kompis eller släkt om de vill åka dit. Plus att jag kan ringa upp och prata osv. Men klart....det är en risk. Jag har också upptäckt att det är mycket billigare därnere än här :crazy: Nästa ponny till dottern kommer jag definitvt köpa i holland. Myyycket billigare och en frieser till mig kanske om något händer med min nuvarande älskling. Priserna angående frieser hästar är otroligt mycket billigare...rör sig om 30-35000 kr skillnad. :eek:

Lycka till,
Jacky

Ja, den kommer jag ihåg :)
Jag har också bott där, men jag har bara kompisar där nere, ingen släkt. Och jag kan inte riktigt be dom kompisarna åka till andra sidan holland precis...

Och det är inte bara att hästarna är billigare, det är mkt bättre hästar! Där finns det ju mängder med försäljningsstall som utbildar hästarna till svår dressyr och de är tävlingsklara och kostar ca 150 000-250 000. Hästar här som är utbildade svår dressyr går på en halv miljon :eek: och då är de inte alltid gångartshästar.... Eller har hög ridbarhet...

Känner du till några bra hemsidor (känner till marktplaats & spuurder) där privatpersoner annonserar?
Brukar du åka ner till Holland också ibland?

Jag fick ett mail av någon från utlandet som ville köpa min häst :crazy: jag som inte ens har häst ute på annons.. Jag raderade genast mailet!

Jo jag åker dit ibland:) Just nu har det inte varit ofta pga pluggande. Men vi ska dit på sommaren typ 3 veckor för min bästa vännina ska ha barn och min bror ska bli pappa :banana: Och dåååå kan jag säga redan nu....då ska det KÖPAS saker :rofl: Jag skickade en länk till en internetsida där de säljer stora storlekar i ridkläder....inte så hemskt dyra heller. Om du inte har sett den (står i ett annat tråd) då kan jag skicka igen.

Andra privat annonssidor:
http://www.marktplaats.nl

http://www.aanbodpagina.nl/dieren/paarden_toebehoren/120http

http://paardensport.2dehands.nl/

Det var väl allt jag kom på förutom de som du redan nämnde.

Varför bodde du i Holland? Och var??:) Nyfiken:)

Lycka till:)

Jacky

Senast ändrad av en moderator:

Yup, såg den länken :) Och ahr sparat den med...

Min pappa fick jobb där, så jag flyttade dit när jag var 3 år gammal och bodde där i 8 år... Jag bodde i Laren (NH) som ligger ca 2,5 mil söder om Amsterdam. Sen flyttade vi tillbaka till Sverige för att farsan fick ett annat jobb här i stället...
Du då?

Bodde typ 20-30 minuter ifrån dig då hahaha. Nieuw Loosdrecht (gränsade mot Hilversum) Har bott där hela mitt liv tills jag blev kär i min viking och flyttade hit med honom (han bodde hos mig i 5 år först :d )

Kan du prata och skiva holländska då eller?

Och nu bor vi inte heller långt ifrån varandra :D typ 40 minuter hahaha

Firade ni "Sinterklaas" också då som holländarna gör....ohh saknar den traditionen :love:

Jacky

Var bor du då?

Loosdrecht känner jag till...

Du är alltså holländare i grunden?

Ja, jag kan prata och skriva holländska, men jag är ju lite ringrostig. Men när vi ahr haft holländska gäster på besök så kommer det snabbt tillbaka. Så länge jag fortsätter prata/skriva så går det bra, för det sitter i ryggmärgen men ibland så får man tänka lite extra innan det kommer fram igen liksom :)

De första åren firade vi bara jul, men med tiden så började vi fira Sinterklaas och firade knappt julen alls längre... Och det är jävligt måste jag säga att inte vara uppvuxen med svensk julmat.. Urk! Vidrigt ju... Sinterklaas-"maten" var ju god... Chokladbokstäver och pepernoten :d :d :D

Jag har oxå fått mail från Van Richard ang. sadelköp....skumt? Ja det tror jag!:mad: :mad: :mad:

förlåt att detta blir lite off topic:)

Jo jag är holländsk i grunden:p syns det inte på mitt språk hahaha...har bott här i 9 år nu. Jag saknar sinterklaas!! och pepernoten och marsepein och allt gott hahahaha. Jag bor 5 minuter norr om Hyltebruk nu:) Pluggar i Halmstad.

Tycker det är så j*kla synd att mina barn inte får växa upp med sinterklaas....men men....man kan inte få allt:)

Jacky

Ja... och framförallt stämningen i skolan och sådär... Jag kommer ihåg när jag gick i grundskolan så kom det varje år en massa folk utklädda till negrer som kastade pepernoten och godis och så kom det nån vitskäggig gubbe och delade ut små presenter som klasskamraterna hade köpt till varandra. Det var så mysigt, för det bidrog ju till sociala aktiviteter istället för som det är här, bara bråk i princip. Det är så opersonligt.

Och så saknar jag ju såklart Hilversum... Bättre shopping finns det ju inte! ;) My god, jag brukade åka dit flera gånger i månaden och köpa skor... Var ju bara 30-50 gulden per par ju... Skitbra. ;) Men tyvärr har det ju blivit så mkt dyrare pga euron... Menmen... förändring kan ju vara bra.

Åh, Holland är bara bäst. ;)

Shoppade varje lördag i Hilversum:) UNDERBAR...det är det jag saknar mest...förutom mina kompisar och brossan (mamma och pappa flytade också hit :banana: )

Jag har inte ofta ont av flytten...trivs mycket bra här....men sinterklaastiden...ja då känns det :crazy:
Jo sinterklaas på skolorna är något speciellt! Zwarte piet är myyycket imponerande när man är ett litet barn:)
Kramis

Ja ;)
Våra grannar i Holland hyrde en sommarstuga här i somras och de har åkt hit nästan varje sommar efter vi bjöd dom till Sverige för typ 10 år sen ;) Den ena flyttade hit och pluggade svenska ett tag också... Men det är ju så... De vill bort från stressen i Holland och folket, och vill hit till naturen där det inte finns en kotte.
Och jag vill till folket och städerna ;)

Har också fått mail av honom! Vet inte om jag skulle våga skicka den, isf om jag hade pengarna innan men så dum är han väl inte antagligen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka