Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inget behov av dem, så jag kan lika gärna sälja av dem istället.
Vet inte i vilken zon du har din mark men jag tycker ändå det låter som en mindre smart idé. Det finns inget krav att du ska odla, snarare tvärtom! Ett viktigt syfte med stöden är att förhindra igenväxning av landskapet, det ska alltså ge kompensation för att man inte får plantera skog.Jag gör inget alls med den, den brukas inte längre och ligger för långt bort för att nån skulle vara intresserad av att arrendera den. Kan lika gärna sälja istället så får jag iaf nånting för dem.
Kan ju inte ha synpunkter på dina möjligheter att få hjälp etc, men att putsa av marken kan väl knappast ta ens 1 timme/ha. Om du inte har jätteägor blir det ju inte så farligt.Det är dålig ekonomi för min del om jag ska behöva köpa in maskiner och slita dygnet runt några semesterveckor om året för 2000 kr/ha.
Jag håller med Masse. Om du skall sälja så sälj gården inklusive stödrätter och låt kommande ägare avgöra vad som skall hända framöver.Jag äger varken traktor eller betespustare, tror inte ens att det finns betesputsare i omgivningarna. En del av markerna har redan börjat slya igen och jag gick med röjsåg för ett par år sedan, men det tar tid att röja och jag har helt enkelt inte den tiden att lägga. Eftersom jag är den enda i släkten som har ngt intresse av att försöka hålla det öppet har jag gett upp och tänker sälja istället.Kommer inte ihåg exakt hur mkt det var jag anmälde, 40 ha? Betesmarken sökte jag inget på och den håller på att växa igen helt, finns nog inga stigar kvar då det var > 10 år sedan det betades. Finns inga djur att ta in för bete heller, det här är glesbygd = död jordbruksbygd.
Eftersom jag är den enda i släkten som har ngt intresse av att försöka hålla det öppet har jag gett upp och tänker sälja istället.Kommer inte ihåg exakt hur mkt det var jag anmälde, 40 ha? Betesmarken sökte jag inget på och den håller på att växa igen helt