Salladstips till nyår

Myzan87

Trådstartare
Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker det är så tråkigt med bara sallad, gurka och tomat. Så därför önskar jag lite tips på festlig sallad som passar bra ihop med grillat kött och potatisgratäng. Inga allergier vad jag kommer på och de flesta äter allt ☺️
 
Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker det är så tråkigt med bara sallad, gurka och tomat. Så därför önskar jag lite tips på festlig sallad som passar bra ihop med grillat kött och potatisgratäng. Inga allergier vad jag kommer på och de flesta äter allt ☺️
Till grillat tycker jag en melonsallad passar bra. Olika melonsorter blandat med äpple :) Brukar vara poppis bland barnen också.
 
Tipsar om en favorit. Lägg upp på stort fat med salladen underst och pumpakärnorna överst så brukar det se trevligt och lite mer imponerande ut jämfört med en vanlig sallad.

Blandade gröna blad
Tärnad melon
Fetaost
Svarta bönor
Picklad rödlök
Rostade och saltade pumpakärnor

Med färdig salladsmix och svarta bönor på tetra så är den dessutom enkel att fixa.
 
Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker det är så tråkigt med bara sallad, gurka och tomat. Så därför önskar jag lite tips på festlig sallad som passar bra ihop med grillat kött och potatisgratäng. Inga allergier vad jag kommer på och de flesta äter allt ☺️
Jag rekommenderar salladen jag gjorde till jul :) !
1 spetskålshuvud
250 g grönkål
1/2 dl olivolja (fast jag hade rapsolja istället)
150 smulad fetaost
2 dl granatäpplekärnor
honung som ringlas över

Dressing: Saften av 1 apelsin och 1 citron, salt och peppar efter smak.

Gott, fräscht och lite annorlunda :) !
 
Tipsar om en favorit. Lägg upp på stort fat med salladen underst och pumpakärnorna överst så brukar det se trevligt och lite mer imponerande ut jämfört med en vanlig sallad.

Blandade gröna blad
Tärnad melon
Fetaost
Svarta bönor
Picklad rödlök
Rostade och saltade pumpakärnor

Med färdig salladsmix och svarta bönor på tetra så är den dessutom enkel att fixa.
Kombinationen fetaost och melon är så god 😋 men eftersom dottern inte tål mjölk så har vi fetaosten vid sidan.
 
Jag gör ofta sallad på rödkål, grönkål, apelsin och russin så här års.
Ibland har jag granatäpple i också och/eller fetaost.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 251
Senast: QueenLilith
·
Äldre Min fantasi tryter något fruktansvärt så jag hoppas någon här kan komma med tips :) Jag vill ha tips på sallad! En blandsallad man...
2
Svar
20
· Visningar
1 334
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp