Sällan fängelse för djurplågare

(Ystads Allehanda) Det är mycket sällan djurplågare döms till fängelse. Fallet med de 50 döda fåren utanför Simrishamn reser frågan om varför inte påföljden blir strängare vid djurplågeri. Djurägaren fick villkorlig dom trots att...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sällan fängelse för djurplågare

Att bara få en vilkorlig dom för att ha plågat så många djur till döds känns som ett hån. Och att djuren saknar värde. Vad hjälper det men att ha bland dom strängaste relgerna i värden när det kommer till djur om följderna inte blir mera märkbara än så här.

Nä skärpning på den fronter och strängare regler!

Sv: Sällan fängelse för djurplågare

Väldigt bra sagt!!! Håller fullständigt med. :bow::bow::bow::bow: När ska domstolarna sluta att fega när det gäller att använda hela straffskalan. Gäller inte bara djurplågeri:mad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
19 108
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För ett tag sedan började jag lyssna på en ljudbok. Den låg inom genren personlig utveckling/filosofi/psykologi, och hade kunnat vara...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka