Sällskapsspel för barn

Mirre

Trådstartare
Är på jakt efter sällskapsspel som Isak kan vara med och spela.

Så vill ha tips på spel som passar barn på 3-4 år :)

Sv: Sällskapsspel för barn

Brorsonen fick "Hungry Animals" av oss när han fyllde tre. Det spelet gillades skarpt av honom. Man hjälper djurskötaren att mata djur. Nästan lite memorylikt.

Finns fler spel som verkar kul från samma tillverkare. :)

Barnen på förskolan gillar ju tårtspelet, jag hr även In i stallet.
Är det väldigt försigkomna barn gillar de kanske drakguldet, eller monopol för små barn.

Min pojke gillar Quips går att spela på så många nivåer allt efter hur mogna de är!

rv-quips.jpg

Gamla hederliga Fia funkar alltid, men man får modifiera lite i början, typ ha en spelpjäs var.....
Steka Ägg.
Fem Myror är fler än fyra elefanter - Siffror, och så finns det Bokstäver.
Alla typer av Memory-spel.
Domino har min 4-åring snöat in på just nu :D

Det här spelet är världens bästa barnspel, det går fort ingen blir vinnare eftersom det är sniglarna som tävlar och framförallt kan man som vuxen tycka det är roande!
Annars håller jag hårt på Memoryspel, de finns i olika svårighetsgrader och barn som registrerar andra saker än oss vuxna kan ofta briljera.

Liknande trådar

Fritid Inför kommande ledighet skulle jag vilja hitta ett nytt sällskapsspel, så önskar tips på era favoriter 😊 Vi är fyra -sex vuxna som... 2
Svar
28
· Visningar
858
Senast: Enya
·
Gnägg Undrar om någon vet ifall det finns något kul sällskapsspel med hästtema? Tänkte det kunde vara en kul julklapp till ett av barnen i...
Svar
6
· Visningar
718
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 047
Senast: Blyger
·
Småbarn En kollega sa till mig idag att hon inte använder parfym för att hon har barn ( som är drygt 1 år). Är detta en rekommendation att även...
Svar
7
· Visningar
674
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka