In my humble opinionHelt OT.
Men vad betyder imho som du skriver flera gånger? Eller har det blivit något konstigt via autokorrekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
In my humble opinionHelt OT.
Men vad betyder imho som du skriver flera gånger? Eller har det blivit något konstigt via autokorrekt?
Som @vilde och @Sharpless säger, för att förtydliga att det bara är min egen subjektiva uppfattning.Helt OT.
in my humble opinion eller honest opinion
In my humble opinion
Tack för svar. Har hört uttrycket innan men hade inte en tanke på att i en i övrigt helt svensk text ens fundera över att det skulle kunna vara en förkortning av ett engelskt uttryck.Som @vilde och @Sharpless säger, för att förtydliga att det bara är min egen subjektiva uppfattning.
Håller med om att Tradera fungerar bra. Jag har sålt mycket och min erfarenhet är att ovana köpare gärna sätter 3 även om allt är bra. De tänker ungefär som gamla betygssystemet i skolan att 5 är typ ouppnåeligt.Tradera är mycket enklare eftersom priset antingen är fast eller sätts via auktion. Har sålt en hel del via Tradera och det har i stort sett varit helt utan problem, en köpare var tydligen missnöjd med skicket och satte positivt omdöme men bara betyget 3, istället för att höra av sig till mig och skicka tillbaka vilket jag accepterar även om det aldrig hänt men annars har det gått helt utan mankemang med enbart positiva omdömen.
Jag säljer ( och köper) på blocket ibland. Lägger aldrig ut mitt nummer i annonsen. Dom får maila sen mailar jag tillbaka mitt nr om dom verkar seriösa.Alltså vad fan är det här? Jag har lagt ut en sak på blocket och hade först mitt nummer dolt för att slippa nötter som ringer mitt i natten osv. Fick bara skambud av de som väl svarade. Gjorde om annonsen efter ett par veckor och gjorde mitt nummer synligt och hej vad det tog fart med intressenter! Men, alla hittills verkar vara 'bedragare", eller som jag skulle uttrycka mig, "rövhål".
Alla har också gemensamt hittills att de svarar via WhatsApp. Inget av deras nummer går att spåra till en privatperson men det kanske är dolt vad vet jag. Och när jag nämner något om bedragare så slutar de svara
Någon med erfarenhet eller säljer en saker via Tradera nu för tiden? Är det bättre där?
Hmm, har du sålt mycket nyligen? Jag känner igen det från typ 7-10 år sen men absolut inte senaste par åren. Har numera 5 på allt och då är jag ändå ibland lite sen med att skicka.Håller med om att Tradera fungerar bra. Jag har sålt mycket och min erfarenhet är att ovana köpare gärna sätter 3 även om allt är bra. De tänker ungefär som gamla betygssystemet i skolan att 5 är typ ouppnåeligt.
Jag satte ut reggnr. Fordonet var ju försäkrat. Jag tyckte det var smidigt att köpare kunde slå på det själv så fick jag 100 mindre frågor.Hur tänker ni med att skriva ut reg nummer? Jag tittar lite på hästtransporter och en del visar inte reg numret, jag antar att det beror på att de är rädda för stöld. Men som köpare är det så väldigt smidigt om reg nummer finns tillgänglig för att kolla upp vikter och dyl.
Annonser utan regnummer bläddras normalt sett förbi, jag vill kolla upp fordonet i lugn och ro. Men det finns ju folk som har all tid i världen att ringa och fråga säljaren en massa och be om regnummer så det blir säkert affär ändå till slut.Hur tänker ni med att skriva ut reg nummer? Jag tittar lite på hästtransporter och en del visar inte reg numret, jag antar att det beror på att de är rädda för stöld. Men som köpare är det så väldigt smidigt om reg nummer finns tillgänglig för att kolla upp vikter och dyl.
Jag har tyckt att det är lättast att visa regnumret. Då kan folk kolla bäst de vill och jag slipper frågor av typen "vad är det för regnummer så att jag kan göra koll?".Hur tänker ni med att skriva ut reg nummer? Jag tittar lite på hästtransporter och en del visar inte reg numret, jag antar att det beror på att de är rädda för stöld. Men som köpare är det så väldigt smidigt om reg nummer finns tillgänglig för att kolla upp vikter och dyl.
Om man inte skriver reg så kan man väl iaf kopiera in informationen själv tycker jag. Sen när man hittar en vettig köpare kan man ge så att dom kan dubbelkolla.Hur tänker ni med att skriva ut reg nummer? Jag tittar lite på hästtransporter och en del visar inte reg numret, jag antar att det beror på att de är rädda för stöld. Men som köpare är det så väldigt smidigt om reg nummer finns tillgänglig för att kolla upp vikter och dyl.
Om det inte är något väldig dyrbart och speciellt fordon skulle jag inte maskera regnummer, det gör det så mycket enklare för köpare att kolla upp historiken på fordonet, besiktningar. ägarbyten o.s.v. Samma information är ju helt synlig för alla när man kör omkring på vägarna så jag tror inte det ökar risken för stöld.Hur tänker ni med att skriva ut reg nummer? Jag tittar lite på hästtransporter och en del visar inte reg numret, jag antar att det beror på att de är rädda för stöld. Men som köpare är det så väldigt smidigt om reg nummer finns tillgänglig för att kolla upp vikter och dyl.
Hur tänker ni med att skriva ut reg nummer? Jag tittar lite på hästtransporter och en del visar inte reg numret, jag antar att det beror på att de är rädda för stöld. Men som köpare är det så väldigt smidigt om reg nummer finns tillgänglig för att kolla upp vikter och dyl.
Jo då. Händer fortfarande ibland. Jag säljer kanske 10-20 saker per år. Jag är alltid noga med bilder, beskrivning, fraktkostnad och skickar blixtsnabbt. Ändå får jag en 3 någon gång ibland. I övrigt har jag bara 5.Hmm, har du sålt mycket nyligen? Jag känner igen det från typ 7-10 år sen men absolut inte senaste par åren. Har numera 5 på allt och då är jag ändå ibland lite sen med att skicka.![]()