Salta ridbanan??

F

Fazer

Jag var ute och tassade omkring på ridbanana nyss och den är frusen.

Det verkar ju inte bli någon riktig vinter med snö, så jag funderar på att salta den.

OM jag nu skulle salta den och det skulle komma snö, fryser den i alla falll trots saltet, eller blir det bara sörjigt, och slaskigt?

Vi brukar alltid ploga den på vintern så den är ridbar, så det vore bra att veta vad man har att avänta sig om man saltar.

Sv: Salta ridbanan??

Vet att man saltat täningstravbanor här i Skåne men här är det ju sällan riktigt kallt så vi är väl lite vana vid slask.
Om det fryser tillräckligt i samband med att det snöar så slipper du slasket men ligger det omkring 0 blir det nog sörja.
Jag vet inte hur jag skulle gjort.:confused:
Man får vara noga med att spola av ben och hovar när man ridit på saltat i allafall.

Sv: Salta ridbanan??

Om du har tillgång till senaste numret av Ridsport så finns där en jättebra artikel om anläggande av ridbana och just också om saltning av ridbanor.

Liknande trådar

Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
9
· Visningar
764
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 577
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka