Sambos - delat ägande? Arv & Särkullsbarn

Läs om och läs rätt. Sambolagen reglerar väl bara gemensamt boende o bohag. Och till o med där finns undantag, exempelvis om den ena parten ägt boendet innan man flyttade ihop.
Men är man så tvärsäker som du är så... ;)
Arvegods, tja har hon ägd det innan de flyttade ihop så är det hennes. Har hon ärvt det så är det hennes enskilda egendom...Problemet kommer den dag då de ska separera. Står grejorna i den gemensamma våningen och det inte finns papper kvar så ingår de väl.
En häst är ju oftast försäkrad och då finns det ju en ägare registrerad, samma sak gäller väl båten. Men mor Annas silverskål...:confused:
Tyvärr går det ju inte att läsa rätt även om man läser om eftersom dina påståenden som så ofta var helt felaktiga. Och det är inte annorlunda nu. Det är så totalt fel. Hade du haft ett intresse av att lära dig hade jag kunnat berätta både vad som gäller i exemplen jag gav och rättat ditt senaste svar. Men efter den här långa diskussionen vi haft kan jag konstatera att du hellre driver din sak i absurdum än erkänner att du har fel. Du verkar heller inte förstå när du blir överbevisad och därmed lär du forts ge dina felaktiga uttalanden.
 
Tyvärr går det ju inte att läsa rätt även om man läser om eftersom dina påståenden som så ofta var helt felaktiga. Och det är inte annorlunda nu. Det är så totalt fel. Hade du haft ett intresse av att lära dig hade jag kunnat berätta både vad som gäller i exemplen jag gav och rättat ditt senaste svar. Men efter den här långa diskussionen vi haft kan jag konstatera att du hellre driver din sak i absurdum än erkänner att du har fel. Du verkar heller inte förstå när du blir överbevisad och därmed lär du forts ge dina felaktiga uttalanden.
dito....
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Samhälle Två personer är gifta utan barn eller utomäktenskapliga barn. Ena personen dör (1), ingen bouppteckning görs enligt uppgift, inget...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 146
Senast: Saigon
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp