Samma aggregat till flera hagar?

Det är väldigt hög spänning i ett elstängsel, nästan 10 000 V, så en nedgrävd matarledning kräver bra isolation av tråden. Annars använder man vanlig ståltråd, eller aluminiumtråd, med stolpar och isolatorer. Fördelen med att gräva ned är förstås att tråden är ur vägen men det är en hel del arbete plus att den är svår att laga om den skulle skadas. En möjlighet är kanske att bara gräva ned den biten som passerar vägen?
Jag lägger matarledningen inuti en vanlig vattenslang under vägar för att inte tyngden av bilar ska trycka ner småsten och förstöra isoleringen. Under grusväg alltså :D Under asfaltsvägen har jag dragit genom en vägtrumma.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 017
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 553
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp