Samma sadel??!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SILVER
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 520
Sv: Samma sadel??!

De flesta med så många hästar använder samma sadel med pad till alla hästar. Sen är det ju så att de här ryttarna har i de flesta fall skrittmaskin och sitter inte på sina hästar lika länge som vi "amatörer" gör. De rider kanske 20-30 minuter, sen går hästarna i skritten. Jag tror inte att de har haft en sadelutprovare i närheten av "Flippan" utan sadeln som passar rumpan bäst får hänga med i så länge den är fräsh.

Jeps skrev:
De flesta med så många hästar använder samma sadel med pad till alla hästar. Sen är det ju så att de här ryttarna har i de flesta fall skrittmaskin och sitter inte på sina hästar lika länge som vi "amatörer" gör. De rider kanske 20-30 minuter, sen går hästarna i skritten.

Ja, för de behöver alldrig jobba loss sina hästar, eller vad? På 20 min hinner man typ trava av och fram om man har en häst som kräver mkt uppvärming.
Och stackars hästar som bara får komma utanför gården max en halvtimme om dan...

Nej så kan man väl inte generalisera :confused: Det varierar ju från ryttare till ryttare och från häst till häst.

Jeps skrev:
Jag tror inte att de har haft en sadelutprovare i närheten av "Flippan" utan sadeln som passar rumpan bäst får hänga med i så länge den är fräsh.

Precis, och jag tror inte Flippan har tagit skada av det heller.

Aldrig tänkt på att man trivs bäst i sin "egen" sadel... När man bara rider i en så känns det jättekonstigt att sitta upp och rida i en helt annan... BAlans, känsla mm blir ju inte lika bra...
Många proffsryttare har ett par sadlar med olika bomvidd för att passa så bra som möjligt... Så var det i Tyksland när jag var där iaf... och på alla ställen här i Sverige också..

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 059
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 219
Senast: MiniLi
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka