samma storleksbenämning samma märke?

Moppa123

Trådstartare
om man håller sig till ett märke men olika modeller av sadlar,
har de samma storlek(bomvidd framförallt) på sadlarna då?!

Alltså jag menar om man tittar på en modell av dressyrsadel med
bomvidd 33, är en annan modell av samma märke lika bred som första bomvidd 33!??

oj oj, jag är visst inte på topp med att förklara min fråga märker jag, förstår någon vad jag menar?!

Sv: samma storleksbenämning samma märke?

Moppa123 skrev:
om man håller sig till ett märke men olika modeller av sadlar,
har de samma storlek(bomvidd framförallt) på sadlarna då?!

Alltså jag menar om man tittar på en modell av dressyrsadel med
bomvidd 33, är en annan modell av samma märke lika bred som första bomvidd 33!??

oj oj, jag är visst inte på topp med att förklara min fråga märker jag, förstår någon vad jag menar?!

NEJ! det skiljer sig i årsmodeller, om dom köper in bommarna (om dom inte tillverkar dom själva) osv...

Så när du ska köpa en sadel så SKA du ALLTID köpa den sadel du provar och inte att den ska beställas hem först, pga dom skillnader som kan finnas.

Sv: samma storleksbenämning samma märke?

nej, det kan bero på hur stoppningen är osv.
Om man se t.ex. prestiges modeller sidney och paris.
Har du 33 i sidney så kan 33an i paris bli för vid eftersom paris har latexpaneler som tar mindre plats än sidney'ns ullbossor.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 228
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 196
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka