Sammet vs. Ventilation

Septicemia

Trådstartare
Vad använder du för typ av hjälm?
Ventilationshjälmarna har ju blivit jättepoppis, finns ju i allt från Pikeur till Börjes-version :smirk: .

I vilket fall så föredrar jag sammetshjälm. Är utrustad med bäbis-huvud (ca 54-55) och mitt huvud försvann när jag testade Jacsons IRH-hjälm :D :D .
Har nu en Charles Owen med läderband (INTE cykelhjälmsknäppe! :) ) som passar mej utmärkt. :banana:

Jag har alltid föredragit sammetshjälmar, vad tycker du?

...Det är synd att Jofas plastisar ska vara så fula när de är så sköna..

Sv: Sammet vs. Ventilation

Jag har en sammets hjälm, en Charles owen.. Rider 2000 tror jag den heter..
Super skön!
Men jag hade hellre valt en ventilationshjälm, men dom e såå fula! :S
Iallfall om man tävlar dressyr, hade ja gvarit hoppryttare så hade jag nog övervägt det strarkt.
Men finns det inga sammetshjälmar med bra ventilering :confused: ?

Jag har en GPA Pikeur Titium med ventilation och den är minsann klädd med svart sammet. :love:

Senast ändrad:

Jag har båda delarna :D. Har dels en GPA Pikeur Titanium samt även en Charles Owen Showhat (utan läderband.) Tycker båda är snygga och mycket sköna att ha på sig!
Egentligen tycket jag ju CO:n är snyggare eftersom jag rider dressyr. Men på sommaren när det är riktigt varmt så kokar den verkligen!! Och då är nog GPA:n bättre... (har endast haft den sen i höst...)

Jag har både en ventilationshjälm och en sammetshjälm(och en jofahjälm, men den är inte använd på typ 3 år). Jag rider alltid med ventilationshjälmen eftersom det är den jag har i stallet för tillfället. Den är ganska ful, men så underbart skön, och inte ett dugg svettig blir man! Däremot har jag alltid sammetshjälmen på de mindre tävlingar jag stället upp i.

Jag föredrar sammetshjälmar. Tycket att ventilationshjälmar är fula.

Jag har en CO med läderband och en GPA Pikeur. Båda är sköna men CO:n är såååå varm!!

Jag har Ventliationshjälm vid hoppning, Sammet vid dressyr och en annan sammet vid uteritt :)

Skulle aldrig ha en plasthjälm :crazy: :p

Jag har en sammetshjälm. Köpte den för inte alls längesen. Hade en i sammet innan den också, världens skönaste hjälm, men tyvärr har sammeten spruckit runt hela skärmen och i nacken ,mnidre snyggt :(

Tycker ventilationshjälmarna är så grymt fula :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka