Sämsta köpet hittills

• Western
  • Trådstartare Trådstartare alazzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 171

alazzi

Trådstartare
Ville inte köpa det absolut dyraste alternativet så jag valde ett par tyglar för "bara" 300:- i en internetbutik. Fy vilket skräp det var. Stenhårda och uselt läder. Sur. Man måste tydligen alltid satsa på dyrt men bra. Nåja, nästa gång ska jag inte köpa billiga tyglar, det är helt klart.

Vilket köp är ert sämsta inom westernprylar?

När jag var ny inom western besällde jag ett huvudlag från Börjes också men det var så dåligt så det skickade jag faktiskt tillbaka direkt.

Sv: Sämsta köpet hittills

Mitt sämsta köp var (inte westernpryl,men inhandlad i en westernbutik) en barbackapad.Kan inte idag förstå i min vildaste fantasi varför jag köpte den :confused: .
Helt livsfarligt, det var som att sitta på ett bananskal på hästryggen.Provade 1 gång,höll på att ramla av!

Sämsta köp:
*Built up-pad från Börjes. Mysko stoppning och passform :crazy:
*Träns från Hööks. Usel kvalité och dessutom så litet att inte ens araben i stallet kunde ha det!

Bästa köp:
*Tyglar från *peppar peppar* Börjes (märke Weaver) för 375 kr. Mjuka, tjocka och tunga! Underbara att hålla i. Har två uppsättningar.
*Träns från Bonaza (märke EcoLine). Kostar bara 375 kr men underbar mjuk kvalité! Har två st.

Senast ändrad:

Fusk! Du måste ha gjort ett fynd som fick tyglarna för bara 75:- mer än mina skräptyglar :crazy:

Weaver är klart bra. Mina bästa tyglar är från dem, kostade 600:-
men de är helt underbara.

Har oxå tyglar från Börjes som jag är jätte nöjd med.. :banana:

Sämsta köpet.. har tyvärr inget jag är jätte missnöjd över.. som jag kan komma på just i i alla fall... :smirk:

Jag köpte ett träns från Börjes som var stenhårt, det hamna som prydnad i sadelkammaren istället för på hästen.

ett tips (skit i vad läderexperterna säger): lägg tyglarna i olja under en natt. (blöt gärna med varmt vatten innan så "porerna" öppnar sig.
Torka sedan av dom och häng upp dom så de får torka i ett par dagar. varmt och tort ska de hänga.
Blir det torra så blöt dom i varmt vatten igen och sedan ta en trasa med olja på.. upprepa tills tyglarna är som du vill ha dom.

Detta har hjälpt mig i många fall. har plockat lädertyglar som varit mögliga och stenhårda ur soptunnor och hållt på med dom i en vecka ibland och nu använder jag dom. ser nya ut.

Det är ju värt ett försök iafl om du ändå ska slänga dom?

Träns från Hööks, var redan torrt o sprucket, fick dock
sålt det vidare.
Annars har jag köpt en brösta från Hööks som jag smörjde in på direkten som är fin.

Köpte en gång för länge sen ett träns från börjes som var så dåligt att jag inte kunde använda det. gav bort det till nån som tydligen tyckte om det.

Bästa tränset är från weaver, både tyglar och träns. jag är helnöjd med det. :bow:

Oj, har gjort många dåliga köp :o

Men jag satsade på ett par svindyra tyglar, som var superkassa :mad: Kändes som det var gummisnoddar i dem och ingen balans. Jag kan inte rida med dessa hemska dyra tyglar! Usch :mad: De hänger i sadelkammaren och skäms ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka