Samsung Galaxy S5 Mini äter batteri

tanten

Trådstartare
Någon som har ledtrådar till vad jag kan göra?

Igår märkte jag att telefonen blev varm i fickan. Den minskade batterinivå snabbt. I slutat av dagen var batteriet på kritiskt låg nivå. Det har aldrig varit bekyemmer tidigare och telefonen är halvåret gammal.

Jag har startat om ett par gånger, tittat på vad som drar datamängder och där utmärkte sig Google Maps som hade hämtat 21 Mbit på nån vecka. Jag har stängt av platstjänsten i maps och jag ar avinstallerat en spelapp.

Ändå minskar batteriet snabbt och jag har stängt av den nu eftersom jag kommer att behöva telefonen när jag ska åka hem från jobet i eftermiddag. Den hade minskat från 100% vid 7.30 till 57% för en kvart sedan.

Några idéer på åtgärder?

Någon som har ledtrådar till vad jag kan göra?

Igår märkte jag att telefonen blev varm i fickan. Den minskade batterinivå snabbt. I slutat av dagen var batteriet på kritiskt låg nivå. Det har aldrig varit bekyemmer tidigare och telefonen är halvåret gammal.

Jag har startat om ett par gånger, tittat på vad som drar datamängder och där utmärkte sig Google Maps som hade hämtat 21 Mbit på nån vecka. Jag har stängt av platstjänsten i maps och jag ar avinstallerat en spelapp.

Ändå minskar batteriet snabbt och jag har stängt av den nu eftersom jag kommer att behöva telefonen när jag ska åka hem från jobet i eftermiddag. Den hade minskat från 100% vid 7.30 till 57% för en kvart sedan.

Några idéer på åtgärder?
avinstallera spelapp - det lät intressant.....var?

Rie
Spelointresserad Samsung S5 miniägare sedan ett halvår....

avinstallera spelapp - det lät intressant.....var?

Rie
Spelointresserad Samsung S5 miniägare sedan ett halvår....
Jag intallerade ett par spel som jag sedan fann högst ointressanta.

Sätt fingret på ikonen och dra i den. Då uppenbarar sig en soptunna överst på skärmen. Dra dit appen.
Alternativt gå in i programhanteraren (under inställningar) och klicka fram det du vill titta närmare på.

Jag har googlat runt som en galning och det har tydligen varit en del nyliga uppdateringar som ställt till det för fler än mig.

När jag klickade bort smart nätverksbyte verkar det ha lugnat sig. Jag kan dessutom bibehålla kontakten med wifit nu. Det har varit smått omöjligt seda en vecka tillbaka ungefär. Tappade kontakten stup i ett.

Jag intallerade ett par spel som jag sedan fann högst ointressanta.

Sätt fingret på ikonen och dra i den. Då uppenbarar sig en soptunna överst på skärmen. Dra dit appen.
Alternativt gå in i programhanteraren (under inställningar) och klicka fram det du vill titta närmare på.
När du drar app-ikonen till soptunnan så avinstalleras den inte, det är bara genvägen du kastar. För att bli av med programmet så måste du gå in på programhanteraren som du skrivit sen :)

Annars har du nog gjort mycket som brukar rekommenderas, tex stänga av GPSen som brukar äta batteri annars. Det finns många bra batterispar-appar också, Juice Defender är en!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka