Samsung S760 digitalkamera

Agapi

Trådstartare
Nån som har en sån? Jag tänkte köpa en digitalkamera till sambon, men eftersom jag inte är nån hejare på kameror kanske nån kan hjälpa mig?

Såhär står det i annonsen:
LCD skärm, 5x digital zoom. 7,2 megapixel 3xoptisk zoom, 5x digital zoom. Kameran har ASR skakreducering och ansiktsigenkänning.

Den kostar 999 kr. Är det nåt att ha eller ska man gå på nån annan?

Sv: Samsung S760 digitalkamera

Ingen som har en?

Läste en recension om det att den var bra, och att de enda negativa med den var att batterierna lätt laddade ur samt att den kunde ta grumliga bilder vid dåligt ljus.

Jag vill inte ha grumliga bilder :crazy: Och det underlättar ju om batterierna håller länge. Tips på nån annan, billig, kamera?

I princip alla kompaktkameror ger "grumliga" bilder vid lågt ljus.
Få kompaktkameror har bra batteritid.

Samsungs billigare serier är kända för att ge bra bilder för pengarna.

Men återigen, det är bara kompaktkameror och de har sina begränsningar, det gäller alla kompaktkameror.

Jag har hört att Nikon skall vara bra när det gäller kameror.

Netonet har en Nikon Coolpix L16 i din prisklass.
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=122868

Men jag skulle rekomendera dig att gå till typ SIBA, OnOff och kolla lite på kamerorna även om du inte köper där, för att få en uppfattning om hur de verkar på riktigt, och om du tror att de passar din sambo. Har han t.ex. "grova" fingrar, så kanske inte en kamera med pyttesmå knappar är den bästa, så att säga fundera på vad som är viktigast för att kameran skall bli använda.

För att den ska bli använd ska den ju vara lätt och kul att fotografera med :)

Netonets "egna" märke Avant är nog den enda kameran jag riktigt starkt ogillat, svårt att få bra bilder i dåligt ljus och inte helt lättanvänd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka