Sanitys tränare riktar kritik mot Peabtravet

Sanity vann Norrbottens Stora Pris och en miljon kronor. Men nu får Peabtravet negativ kritik för kaoset under prisceremonin. - Det hade kunnat sluta med att hästen inte funnits mer, säger tränaren Malin Löfgren. Anledningen till Malin Löfgrens kritik mot Peabtravet är händelsen som utspelade ...

Källa / Läs mer:
http://www.kuriren.nu/sport/default.aspx?articleid=6457661

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sanitys tränare riktar kritik mot Peabtravet

Men vet jag att jag ska hålla hästen inför en veterinärbesiktning, eller i stökiga sammanhang i övrigt, då har jag träns med tyglar eller ber om hjälp och förklarar då hur jag vill ha det och räknar med att den som ska hjälpa mig respekterar mina önskemåt om HUR hästen ska hanteras. Om jag klart och tydligt säger att man inte får dra, rycka eller molhålla i hästen, då ska ingen j-l göra det heller.

Mvh

IngelaH

Eller också så ser man till att hästen är tillräckligt hanterad och världsvan att den inte blir hysterisk för något så enkelt som tex en veterinärbesiktning.

Jag kan ju lugnt säga att om jag ändå har en häst som jagar upp sig och blir stökig, då ser jag till att den som ska hålla och hantera hästen är en sådan jag aldrig skulle behöva ge några instruktioner som "ryck inte då och då" eller liknande. Jag ser ingen anledning att låta hästfolk jag inte litar på hantera min häst i speciella situationer. Om jag inte kan hantera min häst själv, det är ju enklast om hästen av någon anledning är stökig.

Sv: Sanitys tränare riktar kritik mot Peabtravet

???
Jag svarade dig gällande inlägget du svarade mig.... där du säger att kusken inte var inblandad. Självklart var det bra att hästen inte kom lös.

Takter var inte med förrän det sket sig o tur var väl det- att han fanns tillhands:bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sanity fortsätter att övertyga i Frankrike. På lördagen vrålspurtade den svenske topptravaren in som tvåa efter sen lucka på Paris-banan...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I efterspelet till den omtumlande händelsen på Bodentravet i lördags har Sanitys ägare bestämt sig för att ge 10 000 kronor vardera till...
Svar
0
· Visningar
620
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årsdebuten klarades av med bravur. Nu väntar större uppgifter. Sanitys väg mot Elitloppet fortsätter i Guldbjörken på Umåker. - Det är...
Svar
0
· Visningar
682
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sanity svarade för en osannolik insats när han vann Guldbjörken i Umeå. Och nu väntar tränaren Malin Löfgren och de 134 ägarna på en...
Svar
0
· Visningar
538
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka