Sänkt fribelopp CSN

Idas

Trådstartare
Har CSN sänkt fribeloppet för nästa år? När jag kikar på mina sidor skiljer sig vårterminen 2017 nästan 20.000 kronor från vårterminen 2016 :( Eller har det att göra med något annat?

Har CSN sänkt fribeloppet för nästa år? När jag kikar på mina sidor skiljer sig vårterminen 2017 nästan 20.000 kronor från vårterminen 2016 :( Eller har det att göra med något annat?
Det är inte så att du jobbat in massa pengar under hösten, eller sagt att du ska tjäna massa pengar under våren?

Pluggar du högre procent nu? Fribeloppet påverkas av det. Kan inte hitta att fribeloppet har sänkts, men visst kan det ha skett också.

Jag kollade nu och det måste vara din studietakt som ändrats eller nått, fribeloppet låg på 85k 2016 och till 2017 kommer det ligga på 86k, dvs det kommer höjas.

Däremot är fribeloppet för jul-dec ett par tusen högre än för jan-jun och så har det varit i många år, antar att för att de flesta studenter i alla fall sommarjobbar och oftast får sin sommarlön i efterskott (jul-aug-sep).

Nää jag vetetusan alltså, kikade på mitt beslut och det har blivit godkänt för 20 veckor hösten 2016 och 20 veckor våren 2017, studietakt 100%..

Får ringa och snacka med dem imorgon. Är det individuellt hur stort fribelopp man kan få som max också?

Nää jag vetetusan alltså, kikade på mitt beslut och det har blivit godkänt för 20 veckor hösten 2016 och 20 veckor våren 2017, studietakt 100%..

Får ringa och snacka med dem imorgon. Är det individuellt hur stort fribelopp man kan få som max också?

Nä fribeloppet är detsamma för alla, låter superkonstigt... testade att räkna ut vad jag skulle få vt-17 och fribeloppet räknades till ca 86 k. vad står i ditt beslut?

94 på våren:eek::eek:, jag fick typ 74 i våras och 94 nu på hösten, enligt CSN ska jag få 76 till våren. Jätteskumt att beloppen verkar variera så mycket för 100% studier på högskolenivå

Det måste vara något galet! Jag testade igen och vt-17 får jag 86 782 kr, ht-17 står det 95 464 kr. Födelseår 1990, heltidsstudier på högskola med start vt-17, fullt studiemedel.

Fick du tag på csn idag?

Det måste vara något galet! Jag testade igen och vt-17 får jag 86 782 kr, ht-17 står det 95 464 kr. Födelseår 1990, heltidsstudier på högskola med start vt-17, fullt studiemedel.

Fick du tag på csn idag?
Jätteskumt! Jag hade inte tid att sitta i telefonkö så jag slängde iväg ett mejl, förhoppningsvis svar imorgon :)

Skräcken är ju att man går på det som står i beslutet och det visar sig att det är fel.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
1 075
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 341
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 828
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka