Sanslöst. Förkyld igen.

Jag som aldrig brukar vara sjuk har blivit förkyld igen. Det är andra gången inom en månad. Helt sanslöst. Så jag ringde sjukanmälan nu på morgonen och tänkte att sjuksköterskan som man då får prata med kunde få ta ett beslut åt mig om jag skulle vara sjukskriven eller inte. Hon hörde på mig hur snörvlig jag var så hon tyckte att jag skulle vara sjukskriven. Jaha. Känns lite pinsamt faktiskt.
 

Får se om det är en förkylning på G för min del med inte riktigt säker på det eller om det är allergin som krånglar 🤷‍♀️ Men skulle inte förvåna mig om jag för andra gången inom en månad blir förkyld med tanke på mitt jobb. Sånt är livet!
 
Varför skulle det vara pinsamt att bli sjuk?
Jag känner mig inte som en pålitlig person som behöver vara hemma för "en fis på tvären". Hade ju liksom kunnat jobba om det inte vore för det här med risken att smitta andra och risken för corona.
 
Jag känner mig inte som en pålitlig person som behöver vara hemma för "en fis på tvären". Hade ju liksom kunnat jobba om det inte vore för det här med risken att smitta andra och risken för corona.
Fast nu är det ju så här - för alla. Saker och ting har ändrats. Säger personen på ditt jobb att du bör stanna hemma så är det ju uppenbarligen läge för det? Någon annan har gått till jobbet/affären förkyld och därför är du också det nu. Nu slipper du risken att föra smittan vidare.
 
Det är så segt när man blir förkyld ofta särskilt när man är på nytt jobb och vill göra bra ifrån sig :/
Ja, precis så är det.

Och pinsamt att jag sagt att jag sällan blir sjuk och lyckas bli det två gånger inom cirka en månad.
 
Jag känner mig inte som en pålitlig person som behöver vara hemma för "en fis på tvären". Hade ju liksom kunnat jobba om det inte vore för det här med risken att smitta andra och risken för corona.
Tycker det låter just pålitligt och ansvarsfullt att stanna hemma när man är sjuk, både gentemot sig själv och kollegorna. Att bli sjuk är mänskligt. Vi är inte maskiner, och till och med maskiner behöver omvårdnad ibland :)
 
Jag brukar alltid bli sjuk när jag börjar ett nytt jobb. Är ju alla nya baciller jag ska vänjas vid. Tror det är ganska vanligt faktiskt.

Tänkte också på det! Nytt jobb = Nya baciller = Sjuk mycket inledningsvis. Suger, men inget att beskylla dig själv för!
Tänkte just på det att när jag gick utbildningen och umgicks med mina klasskamrater samt trängdes med folk i restaurangen, så blev jag inte sjuk en enda gång.
 
Jag brukar alltid bli sjuk när jag börjar ett nytt jobb. Är ju alla nya baciller jag ska vänjas vid. Tror det är ganska vanligt faktiskt.
Samma här! Hann inte ens jobba tre veckor på nya jobbet innan jag blev superförkyld. Kändes lite dumt att behöva sjukanmäla mig innan jag ens hunnit jobba en månad, men vad gör man?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 290
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Äntligen tog jag tag i att ringa vårdcentralen och har fått en "akuttid" till psykolog nästa vecka. Jag är alltid lika orolig inför att...
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 367
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp