Nu har jag ringt!

Äntligen tog jag tag i att ringa vårdcentralen och har fått en "akuttid" till psykolog nästa vecka. Jag är alltid lika orolig inför att vara öppen med hur jag mår, man vet aldrig hur receptionisten kommer vara, hur väl den kommer lyssna och hur inkännande den är. Men det kändes bra, receptionisten var väldigt mjuk. Jag vågade dock inte säga allt. Det är väldigt svårt att prata om trauma och eventuell PTSD. Men jag fick med att jag känner mig väldigt stressad, har ångest och hjärtklappning ofta.

Det här lilla samtalet räckte för att jag skulle få tårar i ögonen, igen. Det känns som att jag gråter väldigt ofta. Det och skratta hela tiden, åt ingenting, tills jag inte kan andas. Eller båda och.

Jag börjar känna att, kan inte jobbet bara säga upp mig någon gång?! Så jag slipper gå tillbaka dit fler gånger. Samtidigt kommer det ge en annan stress istället att gå till Arbetsförmedlingen, att inte ha en hållbar ekonomisk situation.

Om jag måste säga upp mig själv måste jag vänta på beslut från anställningar jag sökt, och vänta tills jag kan söka in på diverse studier. Eftersom jag missat ansökningstiden för augusti måste jag vänta till vår (?) nu. Jag vill inte vara kvar så länge :arghh:

Hoppas, hoppas psykologen är bra nästa vecka.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft ett jättebra samtal idag med psykolog på företagshälsovården. Vi pratade om allt möjligt; min fysiska och mentala hälsa, PTSD...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
776
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp