Sår i morrhåren:(

Favina

Trådstartare
Min lilla pisse har varit i slagsmål :(. Han har fått rivmärken över nosen och upp över ögat :(.

Nu efter en vecka så vid ena sidan där morrhåren har sina rötter är det sårigt.

Det ser ut som eksem eller skabb, men det kan dom väll bara ha i öronen :confused:

Tittar man på en katt så är morrhåren satta som en ring och i denna ring är det alldeles, sårigt, han har ont när jag tar på det men det blöder inte, mest rött och ser ut som eksem eller ngt.

Vad kan det vara o smittar det till min andra katt :confused:

Kram Favina :bump:
 
Tittar man på en katt så är morrhåren satta som en ring och i denna ring är det alldeles, sårigt, han har ont när jag tar på det men det blöder inte, mest rött och ser ut som eksem eller ngt.

Ringorm?

(smittar både människor och djur)
 
Hej!

Jag hade nog ringt vet. Slagsmålssår har en förmåga att leda till infektion och i värre fall bölder...

Om det ska vara ringorm så brukar det bilda en rödare ring runt om och ljusare inuti.....ringorm gör dock ej ont på kisen men kan klia....

Kan kanske vara så att nå´t av hans morrhår har blivit utryckta vilket i sig lett till en hårsäcksinflammation....

Hoppas att allt går bra med kisen! :)

Mvh C + Gänget
 
höres ut som ringorm.......då måste det behandlas,
ring till veterinär.
'jag har för mig att det är smittsamt katt till katt.
men jag kan så klart ta fel
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Vaknade av att katten i sängen slickade och slickade och slickade. Hittade ett sår vid örat ner mot ögat. Det varar och blöder...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: Maoam
·
Övr. Katt Jag hörde ett vildare liv från trädgården medan jag pratade i telefon och rusar ut för att se grannkatten och min ena i ett vildare...
2
Svar
30
· Visningar
2 801
Hundhälsa Då min förra hund led av diverse problem, och därför fick sluta sina dagar för tidigt, så är jag numera nojjig för minsta lilla sak. Min...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp