Sår på magen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tiggertjejen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 039
T

Tiggertjejen

Varje vår/början på sommaren får våra hästar en bula med sår precis framför framför skapet. Förmodar att det är insekter men varför just där och ingen annanstans, detta året hade 2-åringen fått två stycken.

Sv: Sår på magen?

Min får också det :( Antagligen extra känsliga där, min rukar få under halsen också. Sprayar med svag jodopaxlösning, blir bättre då.

Hörru!
Det är naveln.
Insekter älskar att äta där o på ev, virvlar under buken.

Jo navlen ja men det är ju inte bara navlen. Inga virvlar finns på tvååringen.

Vad ska man göra, vad är bäst att tvätta med? Finns det medel som avskräcker insekterna?

Ja, det är på naveln och runt om de sitter. Som sagt, jag sprayar med jodopaxlösning..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 247
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Corax
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 780
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka