Sarm stövlar

Sv: Sarm stövlar

Det kanske går, provade faktiskt aldrig. Jag var rädd för att få lika dåliga dragkedjor igen, skomakaren här hemma satte i bättre dragkedjor + att det bara tog en dag. Hade jag reklamerat var jag rädd för att det hade tagit mkt längre tid och utan dem vill jag inte vara.

I övrigt tycker jag de är bra, har haft mina i tre år nu och det börjar bli dags att sula om dem, men det räknas som normalt slitage i mitt fall.

Jag gillar Sarm. Något mjukare än mina "cavalloskal" men tillräckligt fasta för att fylla sin funktion som stövel. Nästa gång jag köper nya blir det Sarm. Att de är supersnygga gör ju sitt till.

SH 600, Cavallo föregångaren till Pirouette. Till Cavallons fördel kan nämnas att de är över 10 år gamla och först nu börjar se risiga ut. SH är ganska nya så det kan jag inte uttala mig om. De var vansinnigt mycket lättare att gå in iaf. (+ att hade storlekar som passade mig och som sagt sitter smalt och snyggt över vristen, viktigt när man har smala ben som fötterna lätt ser klumpiga ut i längst ner)

Jag är inte nöjd med mina. De har gått sönder säkert 10 gånger, dragkedjan varje gång.
Annars är de väl helt ok att rida i men sulan är för hård så jag tycker inte riktigt jag får rätt feeling. Jag föredrar mjuka stövlar med mjuk gummisula.

Jag är jättenöjd med mina.
Har modell 600 med snörning och dragkedja.
Har den färgen du visade sist(den lite mörkare).
Med användning och lite smörj så har de blivit blankare och fått mer djup i färgen. Mörkare har de också blivit.

Mina var sköna från första stund.
Skaften han man rulla ihop men de ger ändå bra stöd vid ridning.

De är som tofflor nu:rofl:
Formade efter foten och skaften har skjunkit ner lite grann.

Och framför allt är det såå snyggt med bruna stövlar.

Vet att dragkedjorna ibland är dåliga men skomakaren tar 140:- för att byta.
Inte hela världen tycker jag.

Även ridstövlar för 6000-7000:- tusen lär man till slut byta dragkedja på.

Man får vara noga med att dra den ända ner när man sätter på/av sig dem.

Har ett par med snörning och dragkedja, och är ganska nöjd. Hade gärna haft lite mjukare men de är helt ok. Använder inte mina så mkt, men jag tycker att kvaliteten har varit bra hittils.

Jag köpte dem på ridsportbutiken här i stan.
De svarta jag prövade var mkt hårdare så jag blev väldigt förvånad över att mina var så himla mjuka.
Det tog ca 6 veckor att få dem eftersom Globus(som nu mer är grossisten) inte har några bruna på lager.

Såg för någon dag sen att de gått upp i pris till 4200:-

Centaur skrev:
:eek: Det låter ju Inte bra alls....

Nej jag vet många som haft mycket problem med sina. :(
Fast det verkar ju som några här på Buke är nöjda med. :D
Själv kommer jag aldrig köpa sådana någon mer gång.

Stövlar från Parlanti eller skor från Ariat med Dyon shortchapsen till.

På tal om chapsen så pratade jag med en dressyrryttare som sa precis som du, att de skaver på sadeln, så du är inte ensam. :D
Fast när hon red i sin hoppsadel hade hon aldrig märkt det.

Vad kostar ett par stövlar från parlanti ungefär? de brukar väl vara med på scandinavium?:d

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: clusia
·
Utrustning Vad jag läst mig till så ska wobbi vara riktigt bra stövlar. Men vilken modell kan ni rekommendera? Hur är de i storlek?
Svar
15
· Visningar
1 074
Senast: ii-ssa
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka