Satsa på fodrade jodphurs eller fodrade ridkängor?

purity_666

Trådstartare
Jag behöver varmare skor att rida i. Jag har redan varma skor att ha i stallet, har varma vinterkängor, mellanvarma och vattentåliga så jag känner att jag klarar mig.

Däremot tycker jag de är för klumoiga att rida i. Sulorna är inte anpassade, man får inget stöd osv. Jag rider vanligtvis i jodphurs.

Så, vad är egentligen bäst att satsa på till just ridningen? Ett par fodrade jodphurs, eller blir det för kallt om tårna ändå? Borde man satsa på ridkängor direkt?
Jag rider i stort sett bara ute. I ridhuset på lektion kan nog mina vanliga jodphurs med extra strumpor i funka.

Jag bor i Närke så vintrarna är väl inte norrlandkalla eller skånemilda.

Jag funderar lite på Mountain Horse Rimfrost paddock eller Mountainhorse Winter Stable Jodhpurs.
Jag har kikat på Cozy Rider också, men tycker Winter Stable Jodphurs ser mer stadiga ut för ridning.

Så.. vad tycker ni?
 
Sv: Satsa på fodrade jodphurs eller fodrade ridkängor?

Mountainhorse Winter Stable Jodhpurs ser bäst ut tycker jag, tycker inte om kängor då det bara samlas snö och is i snörningen :/. sen är jodhpurs i regel mycket nättare att rida i än kängor tycker jag.

själv så ska jag nog se mig om efter ett par Vinterfodrade treadstone Crazy Horse Jodhpur, har liknande i ridstövel och de är :love:, men behöver ngt varmt om fötterna när jag har långa chaps ^_^.
 
Sv: Satsa på fodrade jodphurs eller fodrade ridkängor?

Ja det är lite så jag tänker också. Jag har halvhöga arbetsstövlar med stålhätta när jag går runt i stallet och sånt. Vill ha något att byta till när jag ska rida.

Funderar mest över om jodphursen är tillräckligt varma. Kanske kan ta en storlek större och lägga i extra sula och tjocka sockor.
 
Sv: Satsa på fodrade jodphurs eller fodrade ridkängor?

el sulor kan man ju ha, man blir ju annars varm av att rida. och ska jag t ex rida ordentligt så vill jag ha så lite som möjligt på mig, får fnatt av termo stövlar t ex då de är så tjocka. och har man vanliga skor + några ylle sockor så blir man för varm när man rider så man svettas ,och sen när man ska byta skor sen är fötterna stenfrusna igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har tänkt att köpa ett par jodhpurs men kan inte bestämma mig för vilka. Jag har ett par Mountain Horse stövlar och de har...
2
Svar
25
· Visningar
4 687
Senast: kryptisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp