satt å funderade på en sak..

Meibla

Trådstartare
Det verkar vara rätt många här inne som har BC... men jag har aldrig riktigt fått nåt humm om hur många det är...
vad gör ni med hunden?
vallar, tränar lydnad, agility, har den som sällskap mm.

:)

Vår vovvsing vallar allt han kan komma åt: Höns, hästar, katter och får naturligtvis.

Han är dock utbildad och godkänd vallhund och vallar får minst fem dar i veckan. Får han inte valla på ett par dar så är han superenergisk och kan lätt gå vem som helst på nerverna :D

Min bc lärs upp att vara min assistent. Har lite problem med att pocka ur tvättmaskinen. Han tycker det är JÄTTTEKUL och kastar ut allt så fort det bara går :p. Aja, det blir nog bättre såsmåningom Annars så är han sällskapshund, bästa kompis åt min son på 5år och dessutom så vallar han nötter.

hehe jag känner igen det där med å blir super energisk. har en här hemma som e exakt likadan. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 371
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 890
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 558
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 116
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka