Sätta dit fönster i transport?

Lillan86

Trådstartare
Någon som har gjort det själva? Är det svårt? Vad kostar fönsterna ungefär?

Vill gärna ha ett i transporten, ska även försöka bygga om bak bommarna, är skit osmidigt som det är nu, två långa metall pinnar som man måste klura med för att få dit bommen på plats. Självklart har dom blivit lite skeva också.

En som vill pimpa riden lite:D

Sv: Sätta dit fönster i transport?

Jag hade ett Trane släp för många år sedan som jag piffade till.
Satte dit fönster och bytte dekaler och lister, målade ljus invändigt och köpte ett sadelskåp till.

hdrtg027.jpg

maj2006035.jpg

nyatransporten005.jpg

Vad snygg den blev:laugh:

Vart fick du tag i fönsterna till den? Vi har också målat om våran både utvändigt och invändigt, vit på insidan så det blev ljust och fint.

Jag köpte allt hos återförsäljaren utav det märket som jag hade på transporten.

Vi har satt fönster i vår gamla Boj transport. Bilder på den finns i en annan tråd: "Dina bästa renoveringstips för transporten". Det finns fönster att köpa från återförsäljaren, men vi beställde plexiglas och gummilister från en lokal glasmästare. Har för mig att vi betalade några hundra för två fönster!

Vi sågade hål i taket med vinkelslip och putstrissa och lämnade en mall till glasmästaren. Med hjälp av en smal lina och diskmedel gick det sedan lätt att få dit fönstren.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
714
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 147
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025