Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag brukar dra övre snodden runt sidostycket ovanför pannbandet och sen runt nummerlappen. Sedan tar jag under snodden runt sidostycket under nummerlappen och drar upp den lite och fäster på en krok på nummerlappen. Tycker det brukar sitta bra.
Jag klipper av gummisnoddarna och sätter dit piprensare istället
Är mycket enklare att fästa varhelst det passar.
Dessutom tycker jag att gummisnoddarna har en tendens att slitas väldigt lätt, var nog därför jag bytade från början.
Sätter en snodd genom pannbandsöglan och ner genom remmarna till nosgrimman och bettets remmar. Mellan dem. Och sen fäster jag. Den underifrån sätter jag bara fast utan något "trassel". Tyvärr är min polle ögonskygg så får ha den på förbygeln eller schabraket istället.
Hästnyheter Han var en julklapp från Nils-Erik Hansson, när Elin Dahlström från Målilla var tonåring. Nyligen skiljdes deras liv åt, när Smiggo fick...
Övr. Grenar Alltså, egentligen tror jag dressyren idag var sämre än sist 😅, hon var ännu mer vild, tyckte det var jättekonstigt med framridning i en...