sauna belt.

attempt

Trådstartare
Har någon några erfarenheter av detta bälte och kan uttala sig om det?
Jag funderar på att beställa ett eftersom jag är så extremt lat.

Sv: sauna belt.

Ett slags bälte som sägs ska "svettas" bort extra kilorna. Man sätter på sig bältet och trcyker på en knapp, så blir det hett och man börjat svettas som en gris, och efter en timma ska man ha blivit smalare. låter sjukt, men det sägs funka.

Ett slags bälte som sägs ska "svettas" bort extra kilorna. Man sätter på sig bältet och trcyker på en knapp, så blir det hett och man börjat svettas som en gris, och efter en timma ska man ha blivit smalare. låter sjukt, men det sägs funka.
aha är det det... nej du det funkar INTE kan jag lova! har kompisar som provat med 0 resultat...o tidningarna säger samma sak...de enda kompisarna bantat med sånt är plånboken...jag däremot skulle kunna tänka mig att ha en sån pga min värk...men inte som "bantningsjox"

Det borde ju kunna funka temporärt precis som en sk necksweat gör på hästar dvs hästen svettas bort vätska lokalt och ser sedan fin, tunn och utmejslad ut just där.

Någon tid och en urdrucken vattenhink senare ser den ut som vanligt igen...

Sauna belt gör så att man svettas bort, visst ser man tunnare ut men så fprt du dricker igen så kommer det till baka.

Dessutom undrar jag om man andvänder det för mkt, kan det inte bli risk för uttorkning? Asså inte om man andvänder det 1 gång eller ngt, men det finns ju sånna för alla möjliga kroppsdelar, och andvänder man det på alla ställen på samma gång borde man inte bli uttorkad?

Sauna belt gör så att man svettas bort, visst ser man tunnare ut men så fprt du dricker igen så kommer det till baka.

Dessutom undrar jag om man andvänder det för mkt, kan det inte bli risk för uttorkning? Asså inte om man andvänder det 1 gång eller ngt, men det finns ju sånna för alla möjliga kroppsdelar, och andvänder man det på alla ställen på samma gång borde man inte bli uttorkad?

intressant tanke:bow:

Tyvärr så fungerar de inte bättre än ätt vanligt bastubad vad det gäller permanent viktminskning (dvs inte alls) så lägg pengarna på något annat istället. :)

Men om du ändå beställer ett så var jätteförsiktigt, en vän till en vän till mig fick förskräckliga brännskador av ett sådant bälte.

Nej de funkar inte! På mitt jobb jag hade i somras sålde såna och fick tillbaka många reklamationer att de var värdelösa.
Men vi hade mkt kul åt bältena.. Som vad händer om man somnar med det på? Har man magen kvar då överhuvudtaget?:rofl:
Det är nog det värsta TWINS hittat på.. Köp då en Orbitrek istället.

Jag köpte det... dock till ett mycket billigt pris. Har använt det en gång... Vem f-n orkar ligga helt stilla i en hel timme och svettas. Går ju inte att röra sig med det på... Nä... inget för mig... hinner aldrig sitta still med gård, hästar och två små barn.

Däremot rekommenderar jag Orbitrek... skitjobbigt... genomsvettig och hög puls efter halva tiden trots att jag anser mig ha hyfsad kondis...

:rofl:

Jag köpte det... dock till ett mycket billigt pris. Har använt det en gång... Vem f-n orkar ligga helt stilla i en hel timme och svettas. Går ju inte att röra sig med det på... Nä... inget för mig... hinner aldrig sitta still med gård, hästar och två små barn.

Däremot rekommenderar jag Orbitrek... skitjobbigt... genomsvettig och hög puls efter halva tiden trots att jag anser mig ha hyfsad kondis...

:rofl:
nej då ger det ju bra mycket mer att vara ute o röra på sig :rofl: :idea:

Är medveten om detta men ibland finns det omständigheter som gör att man inte kommer iväg och ut så mycket som man vill. Som i mitt fall hemma med två små barn, där 3,5 åringen vägrar följa med på promenader (tvärstopp efter några hundra meter... rider gör han dock gärna på ponnyn en sväng, men vad gör jag med lilla tjejen på 11 mån då???) och man måste ha barnvakt för att komma upp på hästryggen... Så det blir mest ridning på helgerna denna årstiden och då vill man ju göra något på veckorna också... speciellt efter lång sjukskrivning under graviditet som resulterade i noll kondis... :crazy:

Där för passar Orbitrek mig just nu... medans barnen leker i samma rum... :banana:

Borde ju vara bra för magont, tex mensverk.

jo.. men vill du gå ner i vikt är det ingen bra idé.. inget sånt där som ger stötar heller, kroppens energi används inte, vilket betyder att du inte förbränner något.

borde man inte bli uttorkad om man använder det för mkt?

Borde ju vara bra för magont, tex mensverk.

å för mensvärk funkar ju annars en vanlig värmedyna (en av mindre storlek förstås, inte en stor man lägger under lakanet) lika bra. jag har en, då jag får förj*vlig värk min vecka, och inte kan röra mig utan att vilja kräkas. skulle hellre köpa en sån än ett sauna belt.

Det säger väl sig självt att du inte kan svettas ut fett? Om det nu är för fettreduktion du tänkt använda det. Menar inget illa - men ibland undrar man ju ifall det skulle inkluderas lite näringslära i grundskolan... ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 337
Senast: lilsan
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 499
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka